Inici / Notícies
NOTíCIES

«Alumni ens està permetent generar sinèrgies entre empreses creades des de la Càtedra»

Alumni CCE_Presidenta y VicepresidenteLorena Jericó i Alejandro Creus, presidenta i vicepresident d’Alumni de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València, després de la celebració de la primera trobada, ens conten com està sent el primer any de marxa d’aquesta associació, quines activitats estan preparant i quins són les claus per a emprendre.

 Com han anat aquests primers mesos de funcionament d’Alumni Càtedra de Cultura Empresarial?
Alumni CCE es va crear al març d’aquest mateix any, però vam començar a fargar la idea en el mes de novembre de 2011, així que estem pròxims a complir el nostre primer aniversari. El primer que vam fer va ser definir els objectius d’aquesta agrupació d’antics alumnes de la Càtedra empresarial i després decidir les línies d’actuació perquè les activitats que anàrem organitzant tingueren un fi enriquidor per a tots els alumnis.

Així que, des de la inauguració, hem realitzat diferents activitats que ens han permès conèixer a molts dels antics alumnes d’aquesta càtedra, les seues empreses i els seus projectes. Tenir contacte directe entre antics alumnes ens està permetent poder generar les sinèrgies entre empreses creades des de la Càtedra de Cultura Empresarial.

Han complit les vostres expectatives els reptes aconseguits?
L’inici ha estat lent perquè costa captar l’atenció de tots els antics alumnes de la Càtedra de Cultura Empresarial que han passat per ella en els últims 13 anys. A través dels e-mails que enviem i de Facebook, anem arribant cada vegada a més emprenedors que algun dia van participar en aquesta càtedra. De totes maneres, encara ens queda molt per fer, tant a nivell de comunicació com d’activitats que generen enriquiment i nous projectes entre nosaltres.

Volem que seguisca creixent el nombre d’emprenedors de la Universitat de València amb els quals treballar i col·laborar. De fet, animem a tots aquells que tinguen el seu projecte o la seua empresa que contacten amb nosaltres a través d’ADEIT o de la nostra pàgina en Facebook.

A més de trobades amb antics alumnes de la càtedra a xicoteta escala, Alumni també ha realitzat durant aquest temps microencontres per a acostar temes d’actualitat a tots els emprenedors, quines activitats teniu plantejades per al pròxim curs acadèmic?
Per idees no serà. No obstant això, la intenció és afermar els microencontres on es tracten temes que afecten al dia a dia dels emprenedors sorgits de la càtedra, i instaurar la Trobada d’Alumnis CEE, que va tenir lloc a principis d’octubre, com una celebració anual que permeta donar-nos a conèixer i acostar als antics alumnes als actors principals de la societat i l’economia valenciana.

Com novetats, volem instaurar un esdeveniment que poguera repetir-se diverses vegades a l’any, on els emprenedors amb noves idees o aquells que ja les han posat en pràctica mostren les seues idees, projectes o empreses a grups d’inversors que puguen actuar com “padrins”, fent viables aquestes iniciatives que en molts casos no aconsegueixen sobreviure malgrat la seua suposada viabilitat.

Com dieu, el mes d’octubre va començar amb la primera Trobada d’Alumni CCE, quines novetats va presentar aquesta trobada?
Aquesta trobada va representar un inici de participació activa dels antics alumnes. Des d’un principi, volíem que servira com reunió informal per a conèixer-nos millor entre nosaltres. Perquè fóra dinàmic i diferent, alhora que eficaç, vam idear un format propi de presentació oral de 3 minuts de durada, prenent com referència diferents formats de presentació, per exemple el elevator speech o el pechaducha. Es tractava de fer una presentació inicial de cada empresa i dels seus serveis, en el temps just per a transmetre únicament el més important i, per tant, assolint que el públic es mantinguera atent.

Les presentacions es van combinar amb una zona d’exposició de catàlegs i productes com reforç als oradors. Per descomptat, tot va estar acompanyat d’una barra de cafeteria permanent; és més fàcil fer negocis compartint un cafè. La veritat és que la trobada va ser un èxit; els assistents es van sentir còmodes i l’esdeveniment ens va servir per a conèixer-nos un poc millor.

Per a finalitzar, quin missatge transmetríeu a les persones que desitgen emprendre un negoci però que la crisi econòmica els pot suposar un fre?
Aguditzar l’enginy, tenir el cap en el seu lloc, ser realistes i optimistes al mateix temps, però sobretot no deixar escapar l’oportunitat de dur endavant les seues idees, ja que d’això es poden penedir durant tota la vida. I, com bé diuen per ací, els temps de crisis també ho són de noves oportunitats així que cal llançar-se a per elles.