Inici / Notícies
NOTíCIES

Mercadona, Consum i Supermercats masymas ofereixen la seua visió empresarial als alumnes de CCE

Empresas líderes en el curso Qui pot ser empresari? en ADEITÉs la primera vegada que les tres empreses capdavanteres de la distribució a la Comunitat Valenciana −Mercadona, Consum i Supermercats Masymas− es reuneixen en una taula rodona per oferir la seua visió empresarial i ha estat per als alumnes del curs Qui pot ser empresari? de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València. El missatge principal per als estudiants va ser: creure en un mateix i no tenir por. Els tres ponents van coincidir a afirmar que si la idea de negoci és brillant, sempre hi haurà alguna entitat que hi done suport.

Va presentar la taula rodona el director acadèmic de la Càtedra de Cultura Empresarial, el president de CIERVAL i president de l’empresa GH Electrotermia, José Vicente González, qui va remarcar la importància d’aquesta trobada. «Aquesta és una oportunitat històrica. Tres cadenes que es dirigeixen al mateix client, però les tres hi arriben de manera distinta. És un exemple que hi ha moltes formes de fer les coses i totes poden tenir èxit, com aquests tres casos».

Entre les tres empreses sumen més de 85.000 treballadors. Un indicador que, encara que competidors entre si, aquesta competència és «sana», com assenyala el director general de Relacions Externes de Mercadona, Juan Antonio Germán. La importància de Mercadona rau, segons va explicar el seu director general de Relacions Externes, en el fet de tenir un model, cosa que «ens ha ajudat molt en temps de crisi». A més, va destacar la importància de l’observació del ‘cap –com denomina Mercadona el client–. L’any 2008 va suposar un canvi de model per a Mercadona. «Hi havia alguna cosa que no estàvem fent bé. Ens vam adonar que havíem de fer alguna cosa que afegira valor al cap, per la qual estiguera disposat a pagar». Mercadona sempre va tenir clar el seu objectiu final, com va explicar Germán, vendre màxima qualitat al millor preu. I, encara que tota millora comença sempre per un empitjorament, «si estàs convençut del que fas, tot acaba eixint bé», va precisar.

El model de Consum destaca per ser la cooperativa amb més socis consumidors d’Espanya, més de 1.600.000 socis clients. A més, com va explicar el director de Relacions Externes de Consum, Francisco Javier Quiles, aquesta cadena de distribució valenciana va tancar l’exercici passat amb uns resultats de 35 milions d’euros, un 10,6 per cent més que l’exercici de 2010. Aquestes dades, com va indicar Quiles, responen a la voluntat d’esforç i motivació que injecten cada dia en aquesta companyia. Des que el 2004 es desvincularen del Grupo Eroski, Consum va assumir un gran impuls d’expansió i de creixement que es demostra amb els resultats actuals. Coincidint amb la presentació d’aquests bons resultats per a Consum, el seu director de Relacions Externes també va destacar el llançament d’una nova línia de perfumeria pròpia i la inclusió de 500 referències noves en aquesta àrea.

Pel seu torn, el director general de Supermercats masymas, José Juan Fornés, va exposar el model empresarial d’aquesta cadena als estudiants. En la seua exposició, José Juan Fornés va realçar la figura de l’empresari. «Per a mi, ser empresari és una satisfacció tremenda». Amb més de 120 botigues, aquesta empresa familiar i de tracte proper al client «ha aconseguit fer-se un forat entre els grans». Una empresa, com va explicar Fornés, és com sembrar una llavor, que dia a dia creix un mica més i que tots els dies has de cuidar. Com més es cuida, més fruit dóna. Per això, «cal alçar-se cada matí amb la il•lusió de tenir cura d’aquesta llavor». Dirigint-se als estudiants, els va animar a emprendre, ja que «la societat us necessita com a empresaris».

L’èxit depèn de mi
El director general de la Càtedra de Cultura Empresarial, el president i cofundador de RNB, Vicente Ruiz, va acompanyar durant la jornada aquestes tres empreses que formen part del Patronat de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València. Vicente Ruiz va animar els futurs emprenedors: «només heu de mirar-vos a l’espill i dir: sí, volem i podem». En aquest sentit, el director de Relacions Externes de Consum va dir als estudiants que ser empresari és «una carrera de fons, no de velocitat», que no tingueren pressa, però que no deixaren d’intentar i de posar en pràctica les seues idees de negoci.

Més informació:
http://www.adeit-uv.es/quipotserempresari