Inici / Notícies
NOTíCIES

Abordar el sector de la moda des de l’art i l’empresa, objectiu d’un nou màster de la UV

Máster en Economía y Cultura de la Moda de la Universitat de ValènciaLa Universitat de València engega la primera edició del Màster en Economia i Cultura de la Moda a través del que s’estudiaran les principals bases de la moda entesa com un tot que engloba cultura, art, tecnologia, disseny i empresa.

Així ho explica el director del màster i professor del Departament d’Economia Aplicada de la Universitat de València, Juan Martínez de Lejarza, que indica que, malgrat tenir un pes molt menut en el PIB «la moda no és només producció, sinó moltes més coses. El seu entorn d’influència mediàtica és enorme: revistes, televisions, passarel•les i esdeveniments».

En aquest sentit, com reflexiona Martínez de Lejarza, els professionals que es dediquen a la moda com negoci han d’estar en constant actualització ja que, a diferència d’altres sectors i productes, «la moda canvia anualment». Durant el màster, a més d’abordar l’entorn, la cultura i el mercat que envolta al món de la moda des d’una perspectiva de màrqueting i comunicativa, també s’estudiarà la història i les fonts de l’art tèxtil i la moda i els fonaments de direcció i gestió.

Participar en la realitat econòmica de la moda
El professor Juan Martínez de Lejarza comparteix la direcció d’aquest màster al costat de la dissenyadora Mariló Mascuñán i la consultora independent en Història de la Moda, María Ruth de la Porta. Els directors coincideixen a afirmar que aquest màster ofereix una introducció als coneixements i competències genèriques requerides per a comprendre i participar en la realitat econòmica i cultural del tèxtil i la moda.

En el seu quadre docent, aquest nou curs comptarà amb professionals del sector de la moda com Dolores Font Cortés o Lorenzo Caprile i amb professors experts en àrees de Màrqueting i Investigació de Mercats com Manuel Cuadrado o en Història Moderna com la professora Mónica Bolufer, entre altres.

Aquest màster forma part de l’oferta especialitzada de més de 300 cursos propis, de diferents àrees de coneixement, que ofereix la Universitat de València  per al pròxim curs acadèmic 2012/2013 amb l’objectiu donar una resposta especialitzada i complementària a les necessitats de formació del sector productiu.

Més informació:
Màster en Economia i Cultura de la Moda
http://www.uv.es/mecmo