El congrés internacional OLKC, que se celebra amb caràcter anual des del 1996, tindrà lloc entre els pròxims 25 i 27 d’abril a València. Durant aquests dos dies, en els quals es preveu una assistència de més de 250 experts, es debatrà sobre els processos empresarials relatius a l’aprenentatge, el coneixement i les capacitats.
Uns processos que –segons explica un dels coorganitzadors d’aquest esdeveniment, el professor del Departament de Direcció d’Empreses de la Universitat de València, Joaquín Alegre– impliquen persones i mitjans tècnics i constitueixen «l’avantsala de la creativitat en el nivell organitzatiu».
«Des del punt de vista de las direcció d’empreses, entendre com aprenen les organitzacions, com gestionen els coneixements i com desenvolupen capacitats és important per a qüestions tan rellevants com l’adaptació a l’entorn, el canvi organitzatiu o la millora en àrees com la innovació, el disseny de productes o la internacionalització», subratlla el professor Alegre.
Entre altres ponents, participaran en el congrés experts internacionals de l’aprenentatge organitzatiu com James March, professor emèrit de la Stanford University i doctor honoris causa per la Universitat Ramon Llull el 2007, o Peter Senge, MIT i autor del llibre La cinquena disciplina.
Aquest congrés, l’última edició del qual va tenir lloc a Hull (Regne Unit), es fa per primera vegada a la seu d’ADEIT, on s’aplegaran els experts en aquest àmbit, principalment procedents d’Europa i Amèrica del Nord. La qualitat de la proposta, l’experiència en aquesta àrea de coneixement de la Universitat de València i les instal•lacions d’ADEIT han estat, segons indica Joaquín Alegre, els principals motius per a la celebració d’aquest esdeveniment a València.
La crisi, una oportunitat
En concret, la temàtica del congrés OLKC del 2012 tindrà com a objectiu fer llum sobre el paper que ocupa l’aprenentatge organitzatiu en l’excel•lència empresarial.
«Els temps de crisi impliquen canvis i també generen oportunitats; l’organització que aprèn té millors possibilitats d’implementar amb èxit aquells canvis que requerisca l’actual entorn empresarial i de proposar models de negoci diferents basats en la creació de valor afegit i no estrictament en l’eficiència productiva», conclou el professor Joaquín Alegre.
Més informació:
www.olkc2012.com/