Inici / Notícies
NOTíCIES

Diploma Gestió Empresarial Música formarà emprenedors amb iniciativa en aquest sector en crisi

Diploma Gestión Empresarial Música UV en ADEITAmb l’objectiu de formar emprenedors amb capacitat d’innovar dins l’activitat professional de la música es presenta la segona edició del Diploma d’Especialització Professional Universitari en Gestió Empresarial de la Música de la Universitat de València. Segons que explica el seu codirector en aquesta entrevista, el professor de la Universitat de València, José María Nácher, aquest diploma, a més d’explicar el mapa del sector en totes les branques, també forma en capacitats i competències als estudiants, oferint les claus de funcionament en totes les professions de la música. En l’edició anterior, els 30 alumnes participants, a més de formar-se en competències empresarials en el sector musical, també van poder participar en les campanyes de comunicació del nou disc de Revólver i en el llançament de produccions de Carlos Jean. En aquesta edició també tindran l’oportunitat d’intervenir en projectes musicals de les companyies Warner Music i Subterfuge Records.

PREGUNTA: Quines novetats presenta aquesta segona edició del diploma?
RESPOSTA: La novetat principal és l’ampliació d’entitats col•laboradores, entre les quals ja tenim les més importants a Espanya en tots els àmbits (Warner Music, Subterfuge Records, SFE Songsforever, Nasel Comunicació, Groovelives, Arenal Sound, Tranquilo Música, Herzio, Sol Música, Musikaze i EMVA, entre d’altres), senyal de la molt bona acollida que el diploma ha tingut en el sector. En aquesta edició, DAS Audio, SGAE i AGEDI oferiran quatre beques per la totalitat de la matrícula. Canviem també els casos d’èxit que analitzem i vindran, per exemple, J dels Planetes o Xabi Sanmartín, de La Oreja de Van Gogh. Donem també pista a l’electrònica i al hip-hop, amb Carlos Jean i El Chojín, dos gèneres cap als quals deriven les vendes a nivell mundial.

P: En èpoques de crisi econòmica, quines estratègies de venda s’han d’establir per poder projectar millor els productes musicals?
R: Una cosa és ja molt clara. Tot producte el valor del qual puga ser totalment o parcialment digitalitzable a l’últim circularà a molt baix preu o gratis. No obstant això, el directe és insubstituïble. És en els concerts com a experiències integrals on hi ha el punt de venda clau.

P: L’actual projecció en xarxes socials, quins beneficis té per als gestors empresarials de la música?
R: Les xarxes socials són el canal a través del qual els professionals del sector es poden connectar amb els seus col•laboradors i públics d’una manera més personal per establir tot tipus d’intercanvis, també de mercat. Però el nou model és molt cara a cara, concerts de format menor i converses amb el públic no són necessàriament mitjans en què els músics i professionals se senten sempre a gust. Cal ser més polivalent. Per això, nosaltres ens obstinem a ensenyar un poc de tot, des de dret o comptabilitat fins a projecció en xarxes socials.

P: Aquest diploma és únic a nivell nacional per la seua matèria i activitat o existeixen altres cursos d’aquestes característiques a Espanya?
R: La veritat és que amb la nostra manera de fer no hi ha res de semblant a Espanya. El nostre plantejament és el d’una molt bona introducció de 360° a tots els aspectes de la cadena de valor i molt radical en la relació qualitat-preu, amb un ajust enorme en costos perquè quede clara la nostra filosofia fins i tot en això. Som molt militants en la idea que a la Universitat es ve a aprendre a fer coses, a solucionar situacions reals, això sí, amb el millor mètode possible de coneixement, el mètode científic i racional, i això és el que posem els acadèmics que coordinem les diferents àrees.

P: Quin nivell de satisfacció hi ha entre els estudiants de la primera edició?
R: Ens vam veure desbordats i vam haver de passar 25 a 30 estudiants, que és el nombre de places que oferim aquest nou curs. Quant a la satisfacció, només cal assenyalar que just aquest mes de desembre engeguem la XARXA GEM (Xarxa de Professionals entorn de la Gestió Empresarial de la Música) amb els 30 alumnes de la primera edició, els professors i els col•laboradors de tot Espanya. La campanya de comunicació de la segona edició inclourà testimoniatges de les estrelles i dels estudiants de la primera edició, la millor prova de satisfacció possible, sèniors i juniors units a parlar bé del diploma.

Més informació:
Diploma d’Especialització Professional Universitari en Gestió Empresarial de la Música