Inici / Notícies
NOTíCIES

ADEIT posa en valor els seus serveis e-learning amb un col·loqui per intercanviar experiències

Reflexionar sobre bones experiències, proposar plans de millora i innovació i facilitar el contacte entre tots els participants de postgrau propis de la Universitat de València. Aquests van ser els objectius de la taula rodona sobre e-learning celebrada dimarts passat en la Fundació ADEIT. L’acte va ser inaugurat per Pedro Morillo, Delegat del Rector per a l’Estratègia Online de la Universitat de València, i va estar moderat per Vicente Francés, sotsdirector general i director del departament d’E-learning d’ADEIT. Morillo va destacar la labor realitzada per l’equip de la Unitat Web i Màrqueting de la Universitat en la seua missió de treballar en pro d’un millor posicionament online en els motors de cerca. En aquest sentit i en el marc de l’acte, va subratllar el paper dels títols propis com a punta de llança que genera noves formes de treball, particularment els que s’imparteixen amb el suport dels serveis d’e-learning de ADEIT.

En l’acte va participar la direcció d’alguns dels títols propis més longeus de la institució pública, els qui van coincidir que no tornarien a la forma «presencial» dels seus cursos ja que «és un encert fer-ho online»
En l’acte va participar la direcció d’alguns dels títols propis més longeus de la institució pública, els qui van coincidir que no tornarien a la forma «presencial» dels seus cursos ja que «és un encert fer-ho online». El primer a intervenir en la taula rodona va ser Javier Belda, director del Màster Propi de Suport Respiratori i Ventilació Mecànica, qui va incidir en la qualitat dels materials que estan disponibles en la plataforma «ja que no només estan adaptats online sinó també són materials gràfics, molt potents i lectius».

Per altra banda, Rosa Baños, directora del Màster propi en Intervenció Multidisciplinària per a Trastorns Alimentaris, de Personalitat i Emocionals, va destacar la «capacitat que et dóna aquest format per arribar cada vegada a més gent» per aquest motiu, en aquest cas, el curs també es realitza en aquest format donat el gran nombre d’alumnat sud-americà.

Segona taula rodona de directors
Gemma Lluch, directora del Diploma d’Especialització en Cultura, Lectura i Literatura per a Infants i Joves, va voler subratllar la importància de les videoconferències ja que «humanitzen l’educació i ajuden a transformar la paraula escrita en una experiència». Posteriorment va ser Alfonso Valverde, director del Màster Propi en Anatomia Ecográfica aplicada a l’Intervencionisme en Anestèsia Regional i Dolor, qui va posar damunt de la taula la varietat de formats multimèdia que hi ha disponibles en la plataforma, la qual cosa constitueix «el més valorat per l’alumne posat que és amb el que més aprèn». Finalment, Gregorio Labatut, Director del Diploma d’Especialització de Auditoria de Comptes, del d’Expert Comptable amb ERP i webinars ICAC, va assenyalar que «la gent està ocupada i té poc temps» pel que «facilitar-los vídeos i materials que puguen visualitzar quan vulguen és la millor opció amb la qual expliquem».

Vicente Francès, sotsdirector general i director del departament d’E-learning de ADEIT, va subratllar que «els serveis de ADEIT se centren en l’orientació i assessorament al professorat, així com en l’aplicació d’eines innovadores, i en la dinamització, seguiment i avaluació de l’alumnat»
En el col·loqui posterior, van ser moltes les intervencions dels assistents en relació al rol dels tutors, el seu reconeixement, la utilització de materials, la diversitat de mètodes d’aprenentatge a utilitzar en els cursos en funció del públic destinataris, i l’ús de l’aula virtual com a autèntiques comunitats d’aprenentatge. Els directors de cursos van coincidir a assenyalar que és «fonamental» la labor que realitza la Fundació ADEIT a través de la seua Aula Virtual donant suport tant al professorat com a l’alumnat en la consecució dels seus objectius.

En aquest sentit, Vicente Francés va subratllar que «els serveis de ADEIT, amb més de 20 anys d’experiència en e-learning, se centren en l’orientació i assessorament al professorat, el tractament, gestió i aportació de valor als continguts, l’aplicació d’eines innovadores, i en la dinamització, seguiment i avaluació de l’alumnat. Tot això més enllà dels propis d’un entorn tecnològic».

Notícia publicada: 23/10/2017