Inici / Notícies
NOTíCIES

El client, en el centre de l’estratègia d’innovació de Mercadona

Posar al client, al ‘cap’, en el centre de la seua estratègia d’innovació. Aqueix és el valor diferencial de Mercadona en matèria d’innovació, tal com ha explicat el seu director del Servei d’Estudis del departament de Relacions Externes i Mecenatge, Antonio Romero, en l’última sessió del programa Aula Oberta per a la Innovació en l’Empresa que organitza la Fundació ADEIT. «El més important és que el client estiga en el centre de les nostres decisions; cal posar-se en les seues sabates i entendre què és el que vol», assegura Antonio Romero.

En aquest sentit, segons ha explicat Antonio Romero, el model de Mercadona és molt diferent al model tradicional. «Escoltem als nostres clients i posem en el lineal el que vol consumir i no a l’inrevés». Quant a la manera de recollir les necessitats dels clients i anticipar les tendències de mercat, Romero va destacar diverses vies: a través d’entrevistes als clients presencials, per mitjà de les xarxes socials, línia 900, centres de coinnovació…

Mercadona compta amb 19 centres de coinnovació a Espanya i Portugal, en els quals desenvolupen diferents tipus de productes a partir de les necessitats plantejades pels clients. Com a exemple, de els 19 centres, compten amb un centre de coinnovación al Carrer Lauria de València, on desenvolupen productes de neteja personal. Antonio Romero va destacar, especialment, el centre de Fuente del Jarro, en el qual es troba una botiga buida que serveix de banc de proves de producte, formació al personal i processos de botiga que els està servint per a continuar aprenent.  

Innovació de producte
La innovació, per a Mercadona, no significa necessàriament la creació d’un producte nou, és a dir, d’un producte que no existia en el lineal i que s’introdueix per primera vegada. A més, entenen la innovació com la millora de productes ja existien però que no satisfeien al 100% les necessitats dels seus “caps”.

Quant a xifres, comenta que l’any passat van dur a terme 9.000 proves cegues de producte amb clients i a partir d’ací es van crear o van millorar 300 productes.

La innovació, també social
Un bloc a part és la innovació social, a la qual Mercadona –segons va explicar Romero– destina molts recursos i esforços. Des de la creació de cobertes enjardinades per a algunes de les seues botigues, el manteniment de les quals és a càrrec de la Fundació Capacis, fins a a la creació, per part de persones amb discapacitat intel·lectual, de murals de trencadís per a decorar la pescateria i el punt d’acabat de la carn de les seues botigues. Són dos dels projectes que Antonio Romero va destacar en matèria d’innovació social, al costat de la reducció, a través d’una millor predicció, del desaprofitament alimentari.

Notícia publicada: 07/03/2019