Inici / Notícies
NOTíCIES

Manuel Pérez Alonso: «La innovació és la millor estratègia de diferenciació»

«En un entorn tan competitiu com el d’ara, la innovació és la millor estratègia de diferenciació perquè decidisquen comprar-nos a nosaltres i no a la competència», ha afirmat Manuel Pérez Alonso, investigador de la Universitat de València, emprenedor en biomedicina i últim participant del programa Aula Oberta Innovació en l’Empresa de la Fundació ADEIT.

La seua ponència s’ha centrat en quatre pilars: què ha de tenir una empresa per a ser innovadora, què és innovar, com ha de ser la persona innovadora i la rendibilitat de la innovació

Pérez Alonso ha explicat com s’ha servit de la innovació per a encapçalar diferents projectes empresarials dins de la genètica metgessa i en l’àmbit de la salut. Per a això, la seua ponència s’ha centrat en quatre pilars: què ha de tenir una empresa per a ser innovadora, què és innovar, com ha de ser la persona innovadora i la rendibilitat de la innovació.

En relació a les característiques que ha de tindre en compte una empresa innovadora, ha assenyalat que no s’és innovador per tenir un departament d’innovació sinó per «implantar una filosofia i una actitud innovadora», ha dit.

Què és innovar?, segons Pérez Alonso: «la innovació que val és la que es ven», és a dir, poder vendre un nou producte que abans no produïes. «Ensenya’m què venies en 2006 i que és en vens ara i podrem saber si eres innovador o no», ha assenyalat.

Una altra de les claus que ha oferit és el coneixement tecnològic i el científic. «El líder és sempre qui cerca recursos d’aquest tipus en els quals inspirar-se i, a més, els aconsegueix i els utilitza», ha indicat Pérez Alonso. També ha apuntat que les persones llicenciades i doctorades són «una font molt valuosa» i que a través de la seua contractació és com «podem trobar talent».

La conclusió de la ponència l’ha oferit el propi Pérez Alonso: «la innovació no és un luxe sinó una necessitat imperativa»

És rendible innovar? Aquesta ha sigut l’última pregunta de Pérez Alonso en la qual ha asseverat que, encara que calga invertir un alt percentatge de diners i recursos, «sempre va a merèixer la pena posat que una empresa que no innova està condemnada al fracàs», ha finalitzat.

La conclusió de la ponència l’ha oferit el propi Pérez Alonso: «la innovació no és un luxe sinó una necessitat imperativa».

Notícia publicada: 05/04/2018