Inici / Notícies
NOTíCIES

Nutrició, química, cocteleria i sommelieria, en el Grau en Ciències Gastronòmiques

Ángel García, de Quique Dacosta (El Poblet), va indicar que valoraran a persones que «manegen les noves tecnologies; que observen per a saber com funciona tot des d’a baix i que coneguen com mesurar el desenvolupament artesanal i l’industrial»

«La millor recepta que teniu és la passió». Aquesta és una de les cites més cèlebres de Ferrán Adriá, considerat un dels millors xefs del món. Aquest amor per la cuina va reunir el passat a divendres a sis empreses diferents amb un punt en comú: el nou Grau en Ciències Gastronòmiques de la Universitat de València així com les oportunitats de treball que oferirà a qui decidisquen realitzar-ho. Nutrició, química, ciència i tecnologia dels aliments, restauració i alguns aspectes de l’economia són alguns dels mòduls d’aquest nou grau.

Javier Andrés, de Vés-los i Vents by Heineken, va ser un dels participants en la taula redona que es va celebrar divendres passat. Andrés va assenyalar que «és necessari la legitimitat que atorga un grau ja que sempre s’ha trobat a faltar». Andrés va destacar que la missió de la gastronomia és «canviar el món» pel que aquest és «un ofici per a valents». Ángel García, de Quique Dacosta (El Poblet), va indicar que valoraran a persones que «sàpien explicar, és a dir, que manegen les noves tecnologies; que observen per a saber com funciona tot des d’a baix i aprendre com es fa cada cosa i, finalment, que coneguen com mesurar tant el desenvolupament artesanal com a industrial».

Javier Andrés, de Vés-los i Vents by Heineken, va destacar que la missió de la gastronomia és «canviar el món» pel que aquest és «un ofici per a valents»

La gastronomia pot tractar-se des de diferents perspectives, d’aquesta manera, des de Casa Muntanya, Emiliano García va assenyalar que «el nostre sector necessita aquesta formació per a saber què produir o com fer-ho… fan més mancada humans amb recursos que persones que treballen els recursos humans». Per a Rubén Graella, d’Apisol S. a., «les empreses han de fidelitzar tant a clients com a proveïdors, societat i capital. Cal ser humil i creure en els projectes, sempre cercant sinergies».

En la jornada van participar responsables de les denominacions d’origen. La d’Utiel-Requena, que engloba els 9 pobles de la comarca, representada per Diego Pérez, va explicar el perfil de professionals que podran col·laborar amb ells, principalment «els qui controlen i promocionen el nostre producte». En el cas de Mª Carmen Martínez, de la D.O. de València, va assenyalar que podria realitzar-se en les «àrees de gestió, promoció i formació».

Emiliano García, de Casa Montanya, va assenyalar que «fan més mancada humans amb recursos que persones que treballen els recursos humans»

José María Nácher, professor titular del Departament d’Economia Aplicada i professor en el Grau en Ciències Gastronòmiques, va insistir que «la gastronomia és el coneixement i el plaure per a aconseguir la pau» pel que aquest curs és la «combinació perfecta» entre «cultura social, empresarial i alimentària». Carla Soler, professora de Tecnologia dels Aliments i coordinadora d’aquest grau, va explicar que el títol a més de cobrir la part nutricional, tracta de trobar nous productes i plats.

L’acte es va desenvolupar en la Facultat de Farmàcia on també va intervenir Juan Carlos Moltó, degà de la facultat qui va insistir que les persones que vulguen cursar el Grau en Ciències Gastronòmiques aprendran a cercar la innovació, a crear i a gestionar noves línies de negoci, així com a assegurar la seua viabilitat. D’altra banda, Antonio Aracil, director gerent de la Fundació ADEIT, va explicar que aquest títol «contribuirà al desenvolupament del sector de la gastronomia» posat que «és un gran referent a Espanya ja que solament existeixen dues ofertes com aquesta en tot el país».

Para Rubén Graella, d’Apisol S. a., «cal ser humil i creure en els projectes, sempre cercant sinergies»

Com és el Grau en Ciències Gastronòmiques?
Aquest curs compta amb una base científica i tecnològica forta i a més fomenta el desenvolupament d’habilitats socials i gestió empresarial. En ell es conjuguen 24 àrees diferents de coneixement entre les quals figuren la gastronomia mediterrània i internacional, la nutrició, les tècniques de cuina, la cocteleria, la sommelleria, la psicologia del consumidor, entre unes altres. L’alumnat també comptarà amb 375 hores de pràctiques en les quals podran aplicar l’après durant les classes i fins i tot realitzar el seu Treball de Final de Grau.

Notícia publicada: 23/04/2018