Inici / Notícies
NOTíCIES

La Escola MOTIVEM, eina fonamental de la UV per fomentar la motivació a l’aula

La clausura de la IX edició de la Escola MOTIVEM ja és un fet. Aquesta acció, la finalitat de la qual és incentivar l’actitud emprenedora a l’aula, ha incorporat per primera vegada al seu programa la coordinació d’equips d’estudiants.

Conscient de l’esforç que suposa no solament l’activitat acadèmica del professorat de la Universitat de València, sinó també compaginar-ho amb la recerca i la gestió, Maria Vicenta Mestre, Vicerectora d’Ordenació Acadèmica, Professorat i Sostenibilitat, qui ha clausurat  l’acte celebrat hui en el Rectorat de la Universitat de València, va reconèixer que «participar en aquesta activitat és un esforç més del professorat els beneficiaris del qual són els estudiants de la Universitat de València».

Participar en aquesta activitat és un esforç més del professorat els beneficiaris del qual són els estudiants de la Universitat de València.
Mª Vicenta Mestre
Així mateix, Mestre va destacar «la dedicació i el compromís» dels professors de la Universitat els resultats de la qual es reflectiran en el futur quan «les competències dels alumnes milloren la seua ocupabilitat. Competències com treballar en equip, generar idees, negociar, gestionar el temps o comunicar que els permetran millorar la seua qualitat professional quan acaben els seus estudis». Mestre també va insistir que per a l’aprenentatge de tot això és «fonamental» la labor que realitzen els docents. «Tindre l’ocasió de compartir i viure amb vosaltres experiències com aquestes demostren que la Universitat de València té un bon professorat, molt implicat en la seua formació i en la de de els seus alumnes», va indicar Mestre.

Fernando Corell, director del Centre d’Institucions de CaixaBank a la Comunitat Valenciana, entitat que recolza econòmicament MOTIVEM, també va intervenir durant aquest acte. «En l’actualitat existeixen dificultats per trobar ocupació, accentuades per la crisi, i programes com MOTIVEM es converteixen en mitjans perquè els alumnes aprenguen a crear les seues pròpies oportunitats. Això sense els professors seria impossible». En aquest sentit, Corell va subratllar la importància de la col·laboració entre les administracions públiques i el sector privat que donen com resultat aquests programes. «Els professors i professores genereu il·lusió, fomenteu la creativitat i ajudeu a l’alumnat perquè mitjançant els seus projectes puguen trobar un mitjà de vida, i això és una cosa molt interessant», va finalitzar Corell.

La Generalitat Valenciana també forma part d’aquest projecte, per això, va estar present en l’acte Mª José Ortolá, sotsdirectora general de Economia Social i Emprendimiento de la Generalitat. Ortolá va subratllar la importància de la Escola MOTIVEM com a eina per fomentar la «inclusió de valors emprenedors a l’aula» i en l’evolució de la seua engegada en les altres quatre universitats públiques valencianes. D’altra banda, Ortolá també va animar a traslladar la funció social del emprendimiento.

L’experiència dels professors de l’Escola

En l’acte també van participar dos docents de la Universitat de València que van explicar la seua experiència en la Escola MOTIVEM d’aquest any. «Vam tindre una formació molt interessant i vaig poder compartir-la amb professors i amics de altres centres. Per a mi ha estat un paset més per canviar l’autoritat que té el professor en classe i ha estat així com he canviat la por i la llunyania per la confiança, el respecte i la interacció de l’alumnat», va assenyalar Isabel Cordero, professora de la Facultat de Ciències Matemàtiques. En el cas de Pedro Pérez, professor de la Facultat de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, aquest any ha canviat de campus i ara treballa en el d’Ontinyent i ha aconseguit que els seus alumnes estiguen «tan motivats que s’hagin oblidat del premi». Pérez, va afirmar a més que la coordinació d’equips ha fet que reflexionen sobre el seu paper en la societat, és a dir, «en què podem ser útils per a la societat des de les nostres titulacions i com».

Notícia publicada: 12/04/2017