Inici / Notícies
NOTíCIES

En 2015 haurà més de 700.000 llocs de treball sense cobrir per no tenir competències digitals

En 2015 la Unió Europea estima que haurà més de 700.000 llocs de treball sense cobrir, degut al fet que no es tindràn les competències digitals necessàries. Així ho va explicar la directora de Polítiques Públiques i Assumptes Institucionals per al Sud d’Europa de Google, Bárbara Navarro, que va impartir la conferència de clausura de la dècim quarta edició del curs Qui pot ser empresari? de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València. Durant la seua ponència, Navarro va defensar la necessitat de democratitzar l’educació, una mica que vindrà «de la mà de la tecnologia».

La tecnologia MOOC compleix un dels objectius socials per excel•lència que se cerca amb l’educació: arribar a més persones
Actualment, com va explicar la ponent, la revolució que ha viscut la tecnologia no ha anat acord al desenvolupament en l’educació. «La tecnologia no és el futur. La tecnologia és present, per tant, la tecnologia ja no és una possibilitat, clarament és una realitat». En aquest sentit, Navarro va advocar pels MOOCs, Cursos en Línia Massius i Oberts, Massive Online Open Course, per la possibilitat educativa que ofereixen a l’estudiant. Entre els seus avantatges, la ponent va destacar que la tecnologia MOOC permet adequar més ràpidament la formació a les demandes del mercat, possibilita tenir una experiència més personalitzada a través de la utilització d’eines adaptades a les necessitats formatives i compleix un dels objectius socials per excel•lència que se cerca amb l’educació: arribar a més persones.

En paraules de John Hennessy, president de la Universitat de Stanford, la ponent va remarcar que aquesta tecnologia ha produït un «tsunami» en l’educació aconseguint una veritable democratització en l’educació. «L’educació és un instrument indispensable perquè tots tinguem un futur millor en l’actualitat», va ressaltar Navarro que va indicar que és amb aquests cursos amb els quals es pot accedir a les universitats més prestigioses del món i a l’educació més privilegiada «sense haver de limitar l’educació només a uns pocs».

Formació en habilitats tecnològiques, oportunitat laboral
Segons un estudi de la UNESCO, en 2015 el món contarà amb prop de cent milions més d’estudiants que ara. Mitjançant els mitjans tradicionals de formació, necessitaríem construir un campus nou cada setmana per a donar cabuda i atenció a tots aquests estudiants. En aquest sentit, les noves tecnologies podrien cobrir aquesta parcel•la de demanda, segons va ressaltar Navarro. A més, també va explicar que la formació en habilitats tecnològiques suposarien una oportunitat laboral que creix de forma contínua.

En aquest sentit, el president del Consell Social de la Universitat de València i president de ADEIT, Carlos Pascual, va animar als 40 estudiants que han realitzat el curs Qui pot ser empresari? que sàpien cercar en les tecnologies un aliat per a emprendre els seus projectes empresarials. «Avui, les tecnologies han passat de ser un luxe a ser una exigència». A més, el president de ADEIT va encoratjar als participants del curs a tenir constància, tenacitat i a treballar intensament. «A través de la frescor i originalitat de les vostres idees jugareu un paper important en l’eixida d’aquesta crisi», va ressaltar Pascual.

En aquest sentit, el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, va arreplegar una cita de l’escriptor Eduardo Galeano mitjançant la qual va remarcar que «deixem el pessimisme per a temps millors». No és el moment, va indicar el rector, de ser pessimista. «És moment de lluitar, d’engegar aquestes habilitats i competències apreses en la Universitat de València i que feu realitat el vostre futur».

Durant l’acte de clausura, a la qual va assistir el president de la Càtedra de Cultura Empresarial, José Vicente Morata, també es va reconèixer la labor de José Vicente González, director acadèmic de la Càtedra de Cultura Empresarial durant els dos últims anys.

Notícia publicada: 14/06/2013