Inici / Notícies
NOTíCIES

Compartir la visió amb l’equip, clau de l’èxit del millor directiu de Suècia 2012

Coordinar correctament als equips i, sobretot, compartir la visió amb tots els empleats són les claus de l’èxit empresarial, segons el director general de Construcció d’Equipament de Volvo en les plantes d’Eskilstuna i Hallsberg (Suècia) Ivan Obrovac, qui ha oferit una conferència en ADEIT, en el marc de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València.

«Com directiu, has de preguntar-te sempre si realment tots els treballadors caminen en la mateixa direcció», apunta Obrovac, nomenat millor directiu de Suècia en 2012 i que actualment compta amb una plantilla de més de 1.400 treballadors. «Tots tenim una visió; l’important és la claredat i la fortalesa d’aquesta visió, que no cal perdre en cap de les decisions que s’adopten», ha subratllat el directiu de Volvo.

Obrovac ha destacat la necessitat d’aprendre a delegar, tenint en compte que «la responsabilitat s’agafa quan es dóna»

En aquest sentit, ha fet especial èmfasi en la importància de treballar en equip amb la regla ‘one for all-all for one’, que ha explicat amb la metàfora del team triatló; «no acabem fins que tots hem passat la línia d’arribada», va assenyalar, al mateix temps que ha insistit en la necessitat de treballar «en sintonia».

Al llarg de la seua ponència, organitzada en col·laboració amb l’Institut d’Investigació en Psicologia dels Recursos Humans de la Universitat de València (IDOCAL), ha explicat com ha aconseguit estalviar un 6% de costos anuals en els últims tres exercicis i ha repassat les característiques que ha de reunir un bon capdavanter. Entre d’altres, ha apuntat a la capacitat d’escolta, de crear equips eficients i d’adaptar-se a diferents situacions. «Si no t’agrada el canvi, és difícil liderar-lo», ha afirmat.

La responsabilitat s’agafa quan es dóna
Així mateix, entre les claus de la gestió del talent, ha destacat la necessitat de, d’una banda, aprendre a delegar, tenint en compte que «la responsabilitat s’agafa quan es dóna», i, per una altra, de mirar al present, però sense perdre de vista el futur, és a dir, de treballar amb objectius i de realitzar un seguiment constant dels resultats.

En relació als recursos humans, ha assenyalat que no només és interessant envoltar-se dels millors professionals, d’aquells que sàpien més que un mateix, sinó que també és fonamental comptar amb la persona correcta en el lloc adequat. A més, ha assenyalat que és interessant que totes les persones de l’organització compten amb un pla personal de desenvolupament i invertisquen temps en ell.

Ha recomanat honestedat, parlar amb claredat al grup, de manera freqüent i cara a cara. «És important dir no només el que se sap; també el que no se sap», ha assenyalat

La importància de la comunicació
Un altre dels aspectes en els quals ha posat l’accent per a arribar a l’èxit empresarial és la comunicació. En aquest sentit, ha recomanat honestedat, parlar amb claredat al grup, de manera freqüent i cara a cara. «És important dir no només el que se sap; també el que no se sap i mantenir un contacte constant i fluid amb l’equip», ha aconsellat, si ha recomanat«no perdre el temps durant les reunions».

Finalment, ha apuntat a la necessitat d’apostar per la innovació, que no és exclusivament tecnològica sinó també organitzacional. També ha insistit en la importància de col·laborar amb la Universitat. Durant la conferència, ha presentat diverses experiències de col·laboració i nombrosos projectes conjunts, ressaltant el valor que aquesta col·laboració suposa per a la seua organització.

Notícia publicada: 7/06/2013