Inici / Notícies
NOTíCIES

La compra en línea, les marques i la internalització, a debat en la Universitat

Congreso Distribución ComercialProp de 150 congressistes debaten aquesta setmana en la Universitat de València sobre les últimes novetats que afecten a les empreses de distribució comercial i als seus clients amb motiu de la celebració del XVII Congrés de l’Associació Europea d’Educació i Investigació en Distribució Comercial. La lleialtat a les marques, els processos d’adaptació de les empreses internacionalitzades, l’acceptació del canal on-line per part dels consumidors i la influència dels centres comercials són alguns dels temes que s’aborden des d’avui i fins al divendres en ADEIT.

Durant la inauguració de la trobada, el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, es va mostrar satisfet per acollir congressos de caràcter internacional. En aquesta mateixa línia, la directora general de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana, Silvia Ordiñaga, va donar la benvinguda als assistents en nom de la Generalitat Valenciana i va posar l’accent en la importància del comerç per al conjunt de l’economia. Després de la inauguració–que també va contar amb la participació dels copresidents del congrés, els professors de Comercialització i Investigació de Mercats de la Universitat de València, Alejandro Mollá i Marta Frasquet– el director general de Anecoop, Joan Mir, va oferir la conferència inaugural.

El comerç electrònic
Els experts asseguren que encara queda molt camí per recórrer en el camp del comerç electrònic, tant des del punt de vista de les empreses com en el camp de la investigació. Per a Alejandro Mollá, catedràtic del Departament de Comercialització i Investigació de Mercats de la Universitat de València i copresident del congrés, «estem encara davant un escenari relativament nou la incidència del qual en la societat és variable depenent del tipus de producte i del segment edat».

La situació de crisi, la falta d’adaptació als nous temps, l’escassa professionalitat en la gestió i la proliferació de centres comercials són els principals problemes que frenen la rendibilitat del comerç minorista segons els experts.

En qualsevol casassegura el professor Mollá– les tecnologies han introduït grans canvis en el sector de la distribució comercial. D’una banda, permeten al consumidor disposar de gran informació sobre els productes i, per una altra, obrin noves possibilitats de venda i d’expansió a les empreses. «L’ús de les tecnologies a més de permetre una major eficiència en la gestió de les empreses, ha destacat per generar un major coneixement dels mercats, de la competència i sobretot dels clients, sent aquest últim el “focus” en el qual se centra la gestió del comerç minorista», afirma.

En aquest sentit, Mollá subratlla l’important canvi que s’ha produït en el comportament del consumidor que respon, principalment, als canvis experimentats en la societat durant els últims anys.

El comerç minorista, rendible?
La situació de crisi, la falta d’adaptació als nous temps, l’escassa professionalitat en la gestió i la proliferació de centres comercials són els principals problemes que frenen la rendibilitat del comerç minorista segons els experts.

Per altra banda, Mollá assenyala la necessitat d’apostar per la internacionalització de les empreses. «No es tracta únicament d’exportar sinó d’estar en altres mercats, no només exportant el producte, sinó també el saber fer de les empreses», explica el copresident del congrés. En relació a la marca, va assenyalar que la «lleialtat és un dels elements clau perquè l’èxit de la gestió empresarial.

Aquesta és la primera vegada que el congrés, de caràcter bienal, té lloc a València i la segona a Espanya, després del celebrat a Madrid en 1990. Per a Alejandro Mollá, aquest congrés és una «oportunitat» per a impulsar la investigació en distribució a Espanya i a donar a conèixer el treball que s’està fent per part dels investigadors de la Universitat de València que, segons subratllen, és un referent en aquest camp i se situa com una de les tres primeres universitats en investigació en distribució comercial.

Més informació:
http://www.eaercd2013.com/congresos/ficha.en.html?cc=157

Notícia publicada: 5/07/2013