La unió de les noves maneres d’intervindre -a través de suports com tablets i pantalles tàctils amb plataformes d’estimulació cognitiva- al costat de les intervencions clàssiques serà la base de la metodologia de la nova edició del Diploma d’Estimulació Cognitiva en Demències de la Universitat de València.
La demència és una síndrome normalment crònica secundari a una malaltia neurodegenerativa, la qual cosa implica que és irreversible i la seua evolució és inevitable. «Amb els diferents tractaments farmacològics s’aconsegueix alentir i controlar alguns dels símptomes i juntament amb les intervencions no farmacològiques aconseguim potenciar aquests efectes», afirma la codirectora del diploma, la neuropsicòloga Gema Soria.
En aquest sentit, Soria subratlla la importància d’establir unes rutines en les activitats de la persona amb demència, plantejar intervencions amb uns objectius específics orientats a les seues necessitats i a les seues preferències. «En el dia a dia de les intervencions observem que les persones es mantenen connectades en l’ací i ara, mostren interés de cara a l’activitat ja que forma part del seu ‘tractament’ i estableixen vincles amb la resta de persones participants», remarca la codirectora.
Aquest diploma ofereix una especialització professional a les persones que es dediquen, o tenen interés a dedicar-se, a l’atenció de persones amb demència, especialment en les àrees de la psicologia, l’educació, la salut i el treball social.
Més informació i inscripció:
Diploma d’Estimulació Cognitiva en Demències
Notícia publicada: 13/11/2019