Inici / Notícies
NOTíCIES

Consum i Mango exposen les seues experiències en el Diploma de RSE de la Universitat

Consum i el Grupo Mango  dos de les empreses que, fins al moment, han presentat les seues experiències en l’àmbit de la de Responsabilitat Social Empresarial en el marc del nou diploma que ha engegat la Universitat de València sobre aquesta temàtica.

El nou Diploma en Responsabilitat Social Empresarial, que celebra aquest curs la seua primera edició, té com objectiu proporcionar als estudiants una visió àmplia de les últimes tendències en el disseny, desenvolupament i avaluació d’estratègies en aquest àmbit. Per a això, a més del contingut de caràcter teòric, el curs inclou en el seu programa l’exposició de casos pràctics d’empreses que estan treballant en aquest àmbit així com el seu posterior debat.

Segons els directors d’aquest diploma, Salvador Vives i Manuel Quílez, del Departament de Direcció d’Empreses Juan José Renau Piqueras de la Universitat de València, la Responsabilitat Social Empresarial constitueix una «part fonamental de la inclusió decidida de l’ètica empresarial en els processos de direcció i gestió de les empreses».

Ser sostenible: l’experiència de Consum
L’executiva de Comunicació Externa de Consum, Teresa Bayarri, va explicar als estudiants del màster com va ser el procés d’implantació en aquesta cooperativa valenciana al llarg de la seua conferència Ser sostenible: l’experiència de Consum. «Volem ser una empresa responsable tant en els plànols econòmic i social, com en el mediambiental, incorporant aquests aspectes en la nostra estratègia empresarial», va assenyalar la responsable de Consum. Entre les eines emprades per a la seua implantació, Teresa Bayarri va apuntar a la creació d’un Comitè de RSE, que va permetre que «aquest aspecte s’integrara en tota l’organització i la direcció ho assumira en cadascuna de les seues decisions», així com la memòria de sostenibilitat GRI (Global Reporting Iniciative) que Consum realitza des de 2006 i que, a més d’aportar informació, serveix per a «evidenciar el compromís i estableix metes i punts de millora», va explicar Bayarri.

Aquest nou diplomacom objectiu proporcionar als estudiants una visió àmplia de les últimes tendències en el disseny, desenvolupament i avaluació de estratègies en l’àmbit de la Responsabilitat Social Empresarial

El Grupo Mango i la seua aposta per la RSE
Per la seua banda, el representant del Grup Mànec que va participar en el diploma, Martín López, del Departament de Responsabilitat Social Corporativa, va explicar que la voluntat d’aquest grup és «actuar de forma sostenible en tots els àmbits d’influència, tant interns com externs» i va fer especial èmfasi en la cadena de subministrament. «A través d’aquesta gestió es garanteix la qualitat i seguretat dels productes i la cooperació amb la societat on estan instal·lades aquestes empreses proveïdores, al mateix temps que s’assegura que les condicions de treball i laborals són les més adequades segons els estàndards internacionals», va subratllar en aquest sentit. Amb la finalitat de complir els estàndards laborals, socials i ambientals en les empreses proveïdores de peces i complements, el Grupo Mango –segons va explicar Martín López durant la seua sessió en el diploma– va establir un Codi de Conducta d’obligat compliment basat en les recomanacions de l’Organització Internacional del treball així com en la Declaració Universal dels Drets Humans i el Conveni de Nacions Unides sobre els Drets del Xiquet.

Més informació:
Diploma de Responsabilitat Social Empresarial: Estratègia, Implantació, Auditoria i Certificació