Inici / Notícies
NOTíCIES

Un canvi de mirada en l’ensenyament a través del Màster en Educació Sistémica Multidimensional

«Aprendre és una competència humana, no una imposició del mitjà. Aprenem no només per saber més, sinó més aviat per comprendre’ns millor i actualitzar les millors opcions d’un mateix en el desenvolupament de la vida. Això implica integrar els diferents àmbits del desenvolupament de la persona a l’hora de plantejar propostes educatives». Així ho explica Adoración Ferreres, codirectora del Màster Propi en Intervenció en Educació Sistémica Multidimensional. D’aquesta manera, l’objectiu principal d’aquest curs de la Universitat de València, que s’estrena aquest any, es converteix en l’activació de protocols resolutius i aplicables d’aprenentatge amb èxit per part de professionals de l’educació.

La directora del màster explica que aquest tipus d’ensenyament té en compte la dimensió neurobiológica, biogràfica, sociocultural, pedagògica, sistémica i intangible
En l’actualitat, el model d’organització social reflecteix una «crisi profunda»; així mateix, la injustícia social i la insostenibilitat ecològica al món actual reclamen la construcció col·lectiva de noves formes de pensar, valorar, sentir i actuar. Per això, és necessari dur a terme un abordatge del món educatiu d’una forma àmplia cosa aquest buscar cerca abordar a través de l’educació multidimensional. Com subratlla la codirectora del màster, aquest tipus de model d’ensenyament té en compte sis eixos: la dimensió de la neurobiología, la biogràfica, la sociocultural, la pedagògica, la sistémica i la intangible. Tot això, permet un tractament «ric i suggeridor» tant del currículum com del seu desenvolupament als centres educatius

És així com, el Màster Propi en Intervenció en Educació Sistémica Multidimensional comporta un «canvi de mirada: una mirada més àmplia que aculla i reconega totes les identitats i intel·ligències perquè les intervencions dins del context socioeducativo es facen tenint en compte l’entorn de la persona –el seu sistema familiar, la seua població o el seu barri- i atenent el seu desenvolupament íntim essencial». És una manera de «humanitzar l’educació», segons Ferreres, ja que aconsegueix que els professionals «estiguen veient tot el temps allò que l’alumnat mostra amb la seua forma d’estar i d’actuar en l’aula» perquè aquests es relacionen amb l’alumnat i en el cas que es produïsca alguna alteració l’aborden respectant la seua realitat i sempre «fora de judici».

Aquest curs aconsegueix que els professionals detecten qualsevol alteració que es puga produir en l’aula i l’aborden respectant la realitat dels alumnes i «fora de judici»

Aquest curs, dirigit a llicenciatures o graus relacionats en l’àmbit de l’educació, cerca «produir xicotets canvis que a poc a poc es convertisquen en una marea de processos evolutius de desenvolupament, en totes les parts del sistema, començant pels alumnes, continuant per les famílies i aterrant en nosaltres mateixos», explica la seua codirectora.

Més informació i inscripció: Màster Propi en Intervenció en Educació Sistémica Multidimensional

Notícia publicada: 06/06/2017