Inici / Notícies
NOTíCIES

Emprenedoria amb sabor a cuina mediterrània

Emprenedor, empresari i un dels cuiners més rellevants del panorama internacional. El propietari del Restautante Riff Bernd Knöller va estar en la seu de ADEIT amb motiu de la celebració de la II Trobada Alumni. El xef va voler acompanyar als estudiants de la Càtedra de Cultura Empresarial per a intercanviar experiències sobre la creació de projectes empresarials des de les particularitats que presenta emprendre en hostaleria. «És un miracle que el Restaurante Riff tinga més de 20 anys . La passió pel que fem és la clau: sense passió no aguantes», sentenciava Knöller.

El valor de la marca com a clau de l’èxit
L’alemany Bernd Knöller va arribar a Espanya fa més de vint anys després de formar-se com a cuiner a Alemanya. Al seu primer projecte empresarial a València ho va denominar El ángel azul, un restaurant amb el qual es va guanyar el reconeixement de la crítica gastronòmica valenciana. Anys després va apostar per un nou projecte empresarial que s’ha convertit en una marca en si mateixa, Restaurante Riff. «El valor de la marca ha sigut decisiu per al funcionament del meu negoci. Ha sigut clau, fonamental», insisteix el cuiner. Malgrat comptar amb un estel Michelín i dos sols Repsol, Knöller no vol que identifiquen el seu restaurant amb un producte de luxe sinó amb cuina d’alta qualitat, en la seua opinió un concepte amb implicacions molt diferents.

Bernd Knöller: És un miracle que el Restaurante Riff tinga més de 20 anys . La passió pel que fem és la clau: sense passió no aguantes
Creu que la moda dels programes de televisió de temàtica gastronòmica ajuden a fomentar l’interès per la cuina, encara que considera que a Espanya encara no hem aconseguit a un nivell d’excel·lència i encara queda molt camí per recórrer.

Al llarg de la sessió l’empresari va compartir amb els alumnes de la Càtedra les seues impressions sobre la emprenedoria a l’hostaleria. «A Espanya molts restaurants van sorgir seguint un model de negoci d’empresari capitalista associat a un cuiner i la majoria dels quals van optar per aquest model de negoci van fracassar. Emprendre en hostaleria és fàcil, que el negoci funcione és més difícil», comentava.  Knöller, segons va opinar ell mateix, va apostar per l’emprenedoria a l’hostaleria amb un enfocament molt personalitzat i anima als futurs emprenedors a transmetre la passió per la professió en tot el que facen.

Notícia publicada: 20/12/2013