Inici / Notícies
NOTíCIES

Coca-Cola, Stadler, Grupo Martínez y Ubesol aposten per la retenció del talent

Coca-Cola European Partners Iberian, Stadler, Grup Martínez i Ubesol han participat en la mesa redona ‘Com atraure i retindre el talent en les empreses valencianes’ amb motiu de la presentació de l’informe ‘Mapa del Talent a Espanya 2019’. Entre altres factors d’atracció i retenció del talent, les empreses del Patronat d’ADEIT han ressaltat el salari com un factor important per a la retenció del talent.

El director del Departament de Persones de Ubesol, Sergio Soria, va reconéixer que el problema de moltes empreses no és que no troben els perfils que busquen, sinó que no s’ajusten als salaris que volen pagar. En aquesta línia, Soria també va recordar que a Espanya un de cada quatre contractes són temporals «pel que parlar de talent amb tant contracte temporal també és una tasca difícil».

Per part seua, José Ridaura, director de Recursos Humans de Stadler, va subratllar la importància del salari per a retindre talent. «No tenim referència a València per a comparar-nos perquè no hi ha empreses del sector ferroviari, però a Barcelona i Madrid els salaris són molt més alts i no hi ha raó per a això, va expressar. Ridaura va reconéixer que no tots els empleats poden cobrar el mateix salari, però que és necessari reduir la bretxa amb les dues primeres ciutats d’Espanya.

L’informe, elaborat per la Fundació Cotec i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (Ivie) i presentat en la Fundació ADEIT pels seus autors, els catedràtics de la Universitat de València Matilde Mas i Javier Quesada i l’economista d’Ivie Fernando Pascual, planteja com a propostes de millora per a la Comunitat Valenciana reduir la bretxa entre remuneració i productivitat. A més, també afavoreix l’obertura interna a través d’un major accés de les dones a posicions de lideratge, fonamentalment en el sector privat, i augmentar la despesa en protecció social i mediambiental per a reforçar la retenció de talent.

Segons Leonor Sáiz, directora de Relacions Institucionals de Grup Martínez, quan van veure les dades va ser un «bofetón de realitat». La seua reflexió és que «amb les empreses líders, la transferència de coneixements, centres tecnològics i aquestes dades, alguna cosa estem fent molt malament».

Per part seua, la responsable de Recursos Humans de Coca-Cola European Partners Iberian, Victoria Chico, va subratllar que el principal problema que estan trobant actualment és de rotació. «La generació millenial demana coses diferents i abans de parlar de salari et parlen de treballar en projectes, formació, equips multidisciplinaris i cal adaptar-se», va indicar.

Notícia publicada: 28/06/2019