Inici / Notícies
NOTíCIES

Estudiants, empreses i universitat, eixos principals de les pràctiques externes

El Saló d’Actes de la http://genericcialis-onlineon.com/ Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València va acollir el passat 12 de juny la trobada de centres i tutors de pràctiques externes de Relacions Laborals i Recursos Humans. L’acte va estar presidit per Ernest Cano, degà de la Facultat de Ciències Socials, al que li van acompanyar Ana Redó, coordinadora del títol de Grau en Relacions Laborals i Recursos Humans; Mª José Aradilla, coordinadora http://celebrexgeneric-rxstore.com/ de pràctiques externes de la Facultat de Ciències Socials; Miguel Ángel Barberá, director del departament de pràctiques en empresa de la Fundació Universitat – Empresa de la Universitat de València – ADEIT i Pilar Blasco, doctora en Ciències de l’Educació del departament de Mètodes de Recerca i Diagnòstic en Educació (MESURA) de la Universitat de València.

Importància quantitativa i qualitativa de les pràctiques externes

En el curs acadèmic 13-14 es van formalitzar un total de 159 pràctiques curriculars i 56 extracurriculares en la titulació de Relacions Laborals i Recursos Humans
El degà de la Facultat va exposar el doble sentit de l’acte: «que pretén, d’una banda, reconèixer públicament la formació dels estudiants, i, d’una altra, simbolitzar un espai de reflexió entre la http://canadianpharmacy-storerx.com/ universitat i els centres i tutors de pràctiques externes on conèixer-nos i millorar la nostra experiència». La coordinadora del Grau en Relacions Laborals, Ana Redó, va emfatitzar el desconeixement existent sobre la titulació: «tenim una titulació amb una gran varietat de perfils: jurídic, psicològic, salut laboral, perspectiva organitzativa… però potser aquesta perspectiva sobre el Grau en Relacions Laborals és, en general, molt desconeguda». Per la seua banda Mª José Aradilla, coordinadora de pràctiques externes de la Facultat de Ciències Socials, va subratllar que en el triangle format per l’empresa, la universitat i l’estudiant, aquest últim és la part més important: «l’estudiant és l’eix central, el que més expectatives té. Les pràctiques externes tenen una importància qualitativa i quantitativa». El director del departament de pràctiques en empresa de la Fundació Universitat – Empresa de la Universitat de València – ADEIT, Miguel Ángel Barberá, va posar l’accent que l’objectiu principal de les pràctiques externes és l’aprenentatge de l’estudiant en l’entorn professional.

Pilar Blasco, doctora en Ciències de l’Educació del departament de Mètodes de Recerca i Diagnòstic en Educació (MIDE) de la Universitat de València, va impartir una conferència titulada La tutoria de pràctiques externes universitària, indicador de qualitat. En ella va expressar la importància del seguiment efectiu de les pràctiques externes i va assenyalar els cinc eixos sobre els quals, sota el seu punt de vista, ha d’articular-se tota pràctica per al seu correcte desenvolupament: estudiant, tutor d’empresa, tutor d’universitat, projecte formatiu emmarcat en la tutoria de pràctiques i disseny d’un model de qualitat. Durant la seua intervenció, Pilar Blasco també va destacar la labor dels tutors acadèmics i els d’empresa,«que són els qui tenen l’autoritat, la competència i la legitimitat per a valorar de forma privilegiada l’activitat formativa de l’alumne», va assenyalar.

Durant el present curs acadèmic es van formalitzar un total de 159 pràctiques curriculars i 56 extracurriculares en la titulació de Relacions Laborals i Recursos Humans, amb la implicació de 169 tutors d’empresa, 48 tutors acadèmics i 109 empreses.

Notícia publicada: 18/06/2014