Inici / Notícies
NOTíCIES

Carles Padilla: «Apropar a l’estudiant al món laboral és una labor de tots»

La col·laboració de la Universitat de València amb les empreses i entitats és fonamental per a la formació de l’estudiant i per a la seua aproximació al món professional, va explicar Carles Padilla, degà de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, durant la Jornada de Centres i Tutors/as de Pràctiques Externes, organitzada per ADEIT per a reconèixer el paper que duen a terme els tutors en les pràctiques. «La necessitat que tenim les institucions i la Facultat d’ajudar a les empreses a acostar als estudiants al món laboral és molt important i és un engranatge del que tots ens hem de sentir part essencial», va subratllar Padilla, qui va animar a tots a seguir treballant per a aconseguir més i millors resultats.

Des d’ADEIT es gestionen al voltant de 10.400 pràctiques per curs acadèmic en les quals col·laboren un total de 3.000 empreses i institucions. Concretament, en la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació es tramiten al voltant de 1.000 pràctiques cada any des de diferents àrees de coneixement que són supervisades per un total de 283 tutors d’empresa. «Aquesta jornada és molt important per a facilitar la comunicació entre tots els actors implicats i conèixer les experiències de professionals que col·laboren habitualment amb la Universitat i amb el programa de pràctiques», explica Miguel Ángel Barberá, director del Departament de Pràctiques d’ADEIT.

D’altra banda, Ana Rosa Calero, vicedegana de la Facultat, va destacar el paper que els estudiants de Filologia, Traducció i Comunicació poden aportar a les empreses: «Hem de sensibilitzar a les empreses, ja siguen grans, mitjanes, xicotetes, que és imprescindible la correcció lingüística, la imatge i altres levitra uk next day delivery aspectes fonamentals que s’estudien en aquesta Facultat».

Des d’ADEIT es gestionen al voltant de 10.400 pràctiques per curs acadèmic i col·laboren un total de 3.000 empreses i institucions. En la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació es tramiten prop de 1.000 pràctiques cada any des de diferents àrees de coneixement
A la jornada, que es va celebrar en al Saló d’Actes Sanchis Guarner, també van assistir el director gerent d’ADEIT, Antonio Aracil, i Begoña Clavel, coordinadora de Pràctiques Externes de la Facultat de Filologia. Clavel va subratllar que les pràctiques externes són un factor clau per a millorar l’empleabilitat dels universitaris. «Les pràctiques externes no són un contracte laboral sinó una metodologia d’aprenentatge. És necessari que els estudiants coneguen la vida professional buy generic cialis i s’introduïsquen en les dinàmiques generic viagra d’una empresa», afirma Clavel i –va afegir- «hem de treballar per a garantir una pràctica de qualitat on els alumnes puguen aprendre competències de la realitat social i, també, el saber fer i el saber estar que els servirà per al desenvolupament personal i acadèmic».

La tutorització acadèmica i d’empresa, clau per a la progressió de l’estudiant en la seua pràctica
Durant la jornada va haver-hi temps per a l’intercanvi d’experiències i la realització de suggeriments i aportacions. Per a açò, van comptar amb la intervenció de tres tutors externs que participen des de fa alguns anys en el programa de pràctiques: David Lluch Almenar, director de Lletres i Píxels; Pi Díaz, directora del gabinet de comunicació de l’Ajuntament d’Alcúdia; i Vicent Anyó, de l’Oficina Tècnica d’Assessorament Lingüístic i Traducció de l’Ajuntament de València. Els tres van destacar els beneficis que l’estudiant obté completant la seua formació amb la pràctica en una empresa. «En general, les experiències són positives i gratificants però hem de ser rigorosos i avaluar contínuament per a veure una progressió en l’estudiant i que la seua experiència formativa siga satisfactòria», expressa Vicent Anyó.

També van apostar per enfortir la relació i la comunicació entre tutors acadèmics i externs a través d’un major intercanvi d’informació. «El benefici dels estudiants ve de l’esforç i col·laboració dels tutors externs amb la Universitat i hem de seguir treballant aquest vincle. Els alumnes han de sentir-se recolzats perquè aprenguen a enfrontar-se a la realitat del mercat laboral» va sentenciar Miquel Nicolás, professor del departament de Filologia Catalana.

Notícia publicada: 07/05/201