Inici / Notícies
NOTíCIES

La innovació docent, clau per a millorar la empleabilidad de l’alumnat

La Escola MOTIVEM per al professorat de la Universitat de València ha donat començament aquest dimecres 25 de gener amb la participació de 43 docents de diferents àrees de coneixement de la institució. Mª Vicenta Mestre, directora del programa i vicerectora d’Ordenació Acadèmica, Professorat i Sostenibilitat; Francisco Álvarez, director d’Economia, Emprendimiento i Cooperativisme de la Generalitat Valenciana i Antonio Aracil, director gerent de la Fundació Universitat-Empresa ADEIT, van inaugurar el programa.

«Quan pensem en un emprenedor, imaginem a algú jove en el sector tecnològic i no és així; cal fer molta pedagogia perquè el emprendimiento ni té edat ni té sexe, es pot emprendre en qualsevol moment i en qualsevol sector. Aquesta acció no obliga a crear alguna cosa nou específicament sinó a mirar al nostre al voltant per a millorar el que ja existeix», explica Álvarez. D’aquesta manera, Álvarez va insistir que la societat ha de saber com es pot fer i per a açò el sector educatiu és «fonamental».

La vicerectora va destacar la participació de docents de les diferents àrees de la Universitat durant la seua intervenció en la inauguració de la Escola MOTIVEM
En aquest context i des de 2009 la Universitat de València, juntament amb la seua Fundació ADEIT, organitza la Escola MOTIVEM que té com a objectiu facilitar al professorat de la institució pública el desenvolupament de competències i habilitats que ajuden a potenciar l’actitud emprenedora de l’alumnat i milloren així el seu empleabilidad.

Innovar en la formació i potenciar capacitats
«Aquest programa va començar com un curs d’estiu, a mi em va cridar l’atenció la diversitat de professors que es van apuntar, ja que no solament hi havia docents de l’àrea de l’economia. Des de sempre hem tingut de tots els campus i cada vegada es va incorporant més professorat d’altres àmbits», explica la vicerectora i directora del programa MOTIVEM. «Pràcticament la totalitat dels nostres centres estan representats», va assenyalar la vicerectora.

Mestre també va insistir que aquesta activitat interessa als docents per a «la seua formació» així com per a «potenciar la seua capacitat a l’hora de formar alumnes perquè aquests estiguen molt més preparats». És així com els estudiants de la Universitat de València tenen una millor formació quan s’incorporen a l’àmbit professional i aixina tenen l’oportunitat de «retornar a la societat el que els ha donat la Universitat», va apuntar la vicerectora.

Aquesta acció innovació comporta que els docents formen equips amb l’alumnat que coordinen asseient les bases per a la generació i desenvolupament d’idees en equip.

La Escola té una durada de 25 hores i es divideix en dues fases, una presencial que es realitzarà durant tres dies i una altra de caràcter pràctic que transcorre de febrer a abril. Formen part de l’equip docent, Bàrbara Diehl, professora en The Innovation Academy UCD, Javier Plaza, catedràtic de Dret Civil i Salvador Pons, catedràtic de Llengua Espanyola tots dos de la Universitat de València, i Enric Ramiro, ajudant doctor en la Universitat Jaume I de Castelló i autor del llibre La maleta de la ciència. Així mateix, docents MOTIVEM compartiran la seua experiència en aquest programa amb els participants: Ana R. Calero, Héctor Hernández, Emilia Matallana, Manoli Pardo, Purificació Peris i Jesús Soret.

Notícia publicada: 25/01/2017