Inici / Notícies
NOTíCIES

L’estudiant d’Història Mario Martínez ens mostra el seu dia a dia en el Museu Històric Militar

Estudiante de Historia de la Universitat de València en el Museo Historia Militar con su tutoraL’estudiant del Grau en Història de la Universitat de València Mario Martínez ens acosta a la seua pràctica en el Museu Històric Militar de València. La seua pràctica, tutoritzada en el museu per Felicidad Esteban i en la Universitat de València per Francisco Pardo, va començar al febrer i finalitza aquest mes d’abril. Tres mesos en els quals s’ha format i ha aprofundit en la tasca de catalogació d’objectes museístics i documents històrics. En aquesta secció, Mario ens mostra el seu dia a dia de pràctiques en el Museu Històric Militar de València, un museu que compta amb més de 2.000 fons exposats i prop d’1.000 en emmagatzematge. Actualment, al costat de Mario també està realitzant pràctiques en el museu l’estudiant d’Història Jaume Martínez.

ELECCIÓ DE LA PRÀCTICA. Per què va triar aquesta pràctica?
Mario Martínez. Per referències d’altres companys; a més de la possibilitat d’aprendre el funcionament d’un museu.

LA PRIMERA IMPRESSIÓ… Quin va ser la primera impressió en arribar al Museu Històric Militar de València?
M. M. Veure que el funcionament d’un museu és més complex del que sembla.

L’APRENENTATGE, EN UNA FRASE. Quines qüestions destacaries del que estàs aprenent?
M. M. La tasca de catalogació d’objectes museístics i documents històrics, inserint-los en una cronologia i investigant el seu context.

LA INFLUÈNCIA EN LA TEUA CARRERA… Com crees que va a influir en el teu futur desenvolupament professional? T’havies plantejat aquesta eixida professional?
M. M. Ara puc enfrontar-me a un objecte o document del passat, comprenent el seu valor i funció, perquè des del Grau d’Història no se’ns forma per a enfrontar les tasques de documentació, catalogació i arxiu; d’altra banda dubte si tindré oportunitat de prendre l’après com una eixida professional.

NOUS CONEIXEMENTS?Estàs aplicant els coneixements teòrics adquirits en les aules o estàs adquirint coneixements diferents?
M. M. Sí els estic aplicant, però en les pràctiques en exercir diferents tasques de descripció i catalogació, estic aprenent coneixements i funcions que no s’aprenen en les aules.

EL PAPER DEL TUTOR. Quin paper juga el tutor d’empresa en la teua pràctica?
M. M. Tenint en compte la multiplicitat funcional de la tècnic del museu, destacar la seua implicació amb els estudiants: supervisió, correcció i ensenyament de diferents habilitats que s’apliquen en el treball museístic, arxivístic i documental.

Notícia publicada: 31/03/2014