Inici / Notícies
NOTíCIES

Temps per a pensar, la clau de l’èxit per a triomfar en un negoci segons Kim Faura

Kim Faura ha sabut capejar amb gran èxit els reptes empresarials als quals s’ha hagut d’enfrontar al llarg de la seua carrera professional en organitzacions tan diferents entre si com Braun España, Chupa Chups, Marcilla, Pepsico, Tabacalera o Telefónica, empresa en la qual actualment és director general a Catalunya, Comunitat Valenciana, Balears i Murcia. De tots ells va traure importants lliçons que va compartir en una conferència titulada Afegir valor diferencial i sostenible, pronunciada en el marc de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de Valéncia.

El director general de Telefònica a Catalunya, Comunitat Valenciana, Balears i Murcia va aprendre molt ràpid que el vertader secret de l’èxit d’un negoci és «tenir temps per a dedicar-te a pensar». Un temps que ell mateix confessa robar-li a les seues hores de somni i que tots «hem d’encaixar en la nostra agenda creant un espai apropiat per a açò». Faura es va mostrar rotund en afirmar que no cal «tenir por a invertir tot el temps que siga necessari a fer un bon diagnòstic» ja que és la base sobre la qual se cimenta tot el negoci. A més, va animar a tots els presents a treballar en equip i abordar les qüestions entre tots «veniu a cuinar amb mi, açò és el que li dic a la meua gent. No m’agrada donar-los les coses cuinades», va explicar.

Per a Faura altra de les claus és la de tenir un profund coneixement d’un mateix, saber on es pot afegir valor i on podem necessitar ajuda dels altres «tot açò unit a una gestió del temps mil·limetrada que em permet no perdre ni un minut en qüestions que no ho requereixen». Com a trucs per a gestionar bé el temps va apuntar els de agrupar les trucades i les respostes als correus electrònics en un moment concret, ser puntual en les reunions i acudir a elles amb un objectiu clarament delimitat.

Pensa diferent sempre, no hi ha excuses per a no fer-ho. Fins al treball que considerem més senzill pot afegir valor al seu acompliment fent les coses diferents i millors.
Kim Faura
Més aspectes a tenir en compte per a afegir valor amb el nostre treball són, segons el directiu de Telefónica, els de escoltar «no solament al teu equip i als teus clients, sinó sobretot als quals no són clients. A aqueixos són als qui hem d’escoltar per a saber per què no ho són» va dir. El fet de no responsabilitzar-se dels problemes «si no són els nostres» i de «no voler passar-li a un altre els que és de la nostra competència» també és vital per a desenvolupar una bona labor professional. Una altra de les qüestions que mai hem de perdre de vista és la qüestionar-nos permanentment tot el que fem «sobretot quan les coses van bé» va dir Kim Faura. «Pensa diferent sempre, no hi ha excuses per a no fer-ho. Fins al treball que considerem més senzill pot afegir valor al seu acompliment fent les coses diferents i millors».

El director general de Telefónica de l’àrea del mediterrani va concloure la seua xarrada mostrant gran satisfacció en comentar que, juntament amb el seu equip, han aconseguit «molt bons resultats en els últims anys i, el millor, és que som feliços fent-ho». 

Notícia publicada: 24/03/2017