Inici / Notícies
NOTíCIES

Les dinàmiques del mercat de l’art contemporani, en el focus d’anàlisi d’un nou postgrau

Donar les eines específiques per a identificar i avaluar oportunitats de negoci i desenvolupar criteris d’actuació davant noves situacions i escenaris del mercat de l’art contemporani. Aquest és un dels objectius principals del nou títol d’Expert Universitari en Mercat i Gestió d’Art Contemporani de la Universitat de València, que presentarà la seua primera edició el pròxim mes d’octubre.

«Aprofundim en qüestions essencials per a la construcció d’un projecte, com ara el finançament públic i privat, l’estratègia amb els patrocinadors i el retorn», apunta Amparella Benlliure, agent cultural i consultora d’art, que codirigeix aquest postgrau de la mà de Jorge Sebastián, professor d’Història de l’Art de la Universitat de València. «La realitat per a molts artistes ja és que estan autogestionant la seua carrera. Amb aquest postgrau aprendran les tècniques per a fer-lo», subratlla Jorge Sebastián.

El mercat de l’art contemporani i els seus actors, mapes i eines; els canals per a la compravenda d’art contemporani i el patrocini per a projectes de gestió cultural són els tres eixos sobre els quals pivota el temari del postgrau, de sis mesos de duració -d’octubre a febrer-, de modalitat presencial i en horari de divendres vesprada i dissabte al matí.

Entre la nòmina de docents es troben Marta Pérez Ibañez, presidenta del IAC i investigadora; Javier Molins, doctor en Belles Arts i comissari d’exposicions; Alicia Ventura, historiadora de l’art i gestora cultural; Rosa Santos, galerista i Presidenta de LaVAC; Rafael Gil, catedràtic d’Història de l’Art de la Universitat de València; Martí Domínguez, professor de Periodisme de la Universitat de València; i Ester Alba, professora d’Història de l’Art de la Universitat de València, entre altres.

Més informació en: Expert Universitari en Mercat i Gestió d’Art Contemporani

Notícia publicada: 23/07/2020