Inici / Notícies
NOTíCIES

El joc i la comunicació entre xiquets hospitalitzats, idea guanyadora en Idees MOTIVEM en equip

DELI ha sigut la idea que s’ha alçat amb el primer premi de les Idees MOTIVEM en equip. Es tracta d’una proposta social perquè els xiquets que estan hospitalitzats puguen no solament jugar sinó també interactuar amb altres xiquets malgrat estar en les seues respectives habitacions a causa de la seua malaltia. 

DELI, nom que es compon de Discover, Enjoy, Learn i Imagine, és una proposta de caràcter social: «La idea sorgeix després de visitar l’aula hospitalària de l’àrea de pediatria en la qual vam veure que els xiquets poden aprendre durant un determinat temps del dia però la resta han d’estar en l’habitació. Va ser així com se’ns va ocórrer que podria existir aquesta aplicació que els ajudara a divertir-se i a més a comunicar-se amb altres xiquets que estiguen passant per la seua mateixa situació», compta Ángela Tramoyeres, estudiant del Grau en Medicina.

La seua companya, Paula Bonilla, estudiant del Grau en Mestre/a d’Educació Primària, explica que aquest projecte ha sigut «un viatge meravellós» que els ha permès posar en pràctica coses que aprenen «dia a dia a la universitat» i moltes altres «que no estan als llibres». A més d’elles, també han participat en aquesta idea Alicia Beltrán i Andrea Barrera, ambdues també estudiants del Grau en Mestre/a en Educació Primària. Aquesta proposta, que ha quedat en primer lloc, ha sigut premiada amb 4.000 euros i coordinada per la professora María Alcantud, de la Facultat de Magisteri en col·laboració amb Carmen Lloret, de la Facultat de Filosofia i Ciències de la Educació. Ambdues han coincidit a assenyalar que MOTIVEM els ha permès aprendre amb les estudiants «d’una manera transversal» així com acostar-se a la realitat, la qual cosa els ha donat «frescor» i «un valor impressionant».

Segon i tercer premi
El segon premi, dotat de 3.000 euros, ha sigut per a Moovify, una aplicació que aspira a ser la solució per a un turisme més inclusiu en el nostre país i que permeta als col·lectius amb necessitats especials practicar el turisme de forma més autònoma i segura. Aquesta idea, coordinada per Beatriz Cirerer, professora de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, ha sigut desenvolupada  per Juan Vicente Gómez, estudiant del Grau en Estudis Hispànics, Sonia de la Lluna i Amparo Guillem, ambdues del doble Grau en Turisme i Administració i Direcció d’Empreses, Celia Morillas, del Grau en Psicologia i María Isabel Molga, del Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicacions.

El segon premi, dotat de 3.000 euros, ha sigut per a Moovify, una aplicació que aspira a ser la solució per a un turisme més inclusiu en el nostre país i que permeta als col·lectius amb necessitats especials practicar el turisme de forma més autònoma i segura

El tercer lloc, amb una dotació de 2.000 euros, ha sigut per a Neuhelp. Desenvolupada per Sebastián Bernales, Rafael Busutil, Juan Ignacio Menges, Javier Oliver i Guillermo Rodríguez, tots ells del Grau en Economia i coordinada per Cristina Pardo, del departament d’Economia Aplicada de la Facultat d’Economia, aquesta idea es basa en l’assistència a persones majors fonamentalment amb Alzheimer perquè puguen enfortir la memòria que estan perdent durant les dues primeres fases d’aquesta malaltia mitjançant tècniques d’entreteniment i així evitar l’aparició de la tercera fase amb una pèrdua de memòria més evident. 

Els altres set equips finalistes van ser Banderas azules, Fastbone, GlucoSee, Grαrt: salvant l’art, Ibiblio, Rural sostenible i WorkingApp, cadascun dels quals va obtenir un accésit amb una dotació econòmica d’1.000 euros. Aquesta competició, a la qual s’han presentat un total de 164 equips integrats per 627 estudiants i 118 professors dels 18 centres de la Universitat de València, té com a objectiu millorar la ocupabilitat dels estudiants, coordinats per docents de la Universitat, desenvolupant competències en equip.

El tercer lloc, amb una dotació de 2.000 euros, ha sigut para Neuhelp: una proposta sobre assistència a persones majors fonamentalment amb Alzheimer perquè puguen enfortir la memòria

Aquest acte de lliurament ha estat presidit Maria Vicenta Mestre, Vicerectora d’Ordenació Acadèmica, Professorat i Sostenibilitat, qui ha destacat la «il·lusió i motivació» del professorat en les diferents facultats de la Universitat així com la capacitat d’esforç i de treball «sense la qual seria impossible dur a terme activitats com aquesta». A la taula l’han acompanyat Alfonso Maldonado, president d’ADEIT, qui ha subratllat l’augment de la participació en aquesta acció innovadora i ha agraït a les entitats col·laboradores la seua implicació; Francisco Álvarez, director d’Economia, Emprenedoria i Cooperativisme de la Generalitat Valenciana que ha insistit que hem de descartar que «innovar és inventar alguna cosa nova» ja que el que en realitat significa és «modificar l’existent per a millorar-ho». Així mateix Fernando Corell, director del Centre d’Institucions de CaixaBank a la Comunitat Valenciana, també present a l’acte, ha ressaltat el caràcter social dels premis d’enguany i s’ha referit a «ser valent» com una de les accions més importants a l’hora de dur a terme un projecte. Per la seua banda, Carlos Pascual, president de la Càtedra de Cultura Empresarial, ha subratllat al paper que juga la Universitat a l’hora de fomentar actituds emprenedores i relacionades amb l’empresa.

Professorat i estudiants interconnectats en MOTIVEM
Les Idees MOTIVEM compten amb el suport no solament de la Generalitat Valenciana sinó també de l’obra Social ‘’La Caixa’’. MOTIVEM és un programa que realitzen conjuntament la Universitat de València i la seua Fundació Universitat-Empresa ADEIT, sota la direcció de la Vicerectora d’Ordenació Acadèmica, Professorat i Sostenibilitat, María Vicenta Mestre, qui es recolza en un consell acadèmic format per professorat universitari. MOTIVEM té dues accions complementàries, ‘l’Escola MOTIVEM per al professorat’, instrument per a motivar als docents i que materialitzen amb la coordinació d’equips en el concurs ‘Idees en equip’.

Noticia publicada: 10/05/2017