Inici / Notícies
NOTíCIES

La motivació, el treball en equip i la gestió del temps, el més valorat per les empreses

La motivació, el treball en equip i la gestió del temps són els tres aspectes més valorats per les empreses a l’hora de contractar titulats universitaris, seguits de la comunicació i les habilitats directives, segons ha explicat Nuria Rius, directora de Selecció d’Adecco a Espanya, en una jornada dirigida a millorar la empleabilitat dels titulats universitaris celebrada en ADEIT.

Sota el lema “Estàs preparat per a donar el salt a l’empresa?”, la Xarxa Espanyola de Fundacions Universitat-Empresa (REDFUE) i Adecco han començat en la seu d’ADEIT aquestes sessions gratuïtes que se celebraran amb posterioritat en altres fundacions universitat-empresa com la de Pamplona, La Corunya, León, Madrid, les Palmes de Gran Canària, Zaragoza i Barcelona.

Nuria Rius: «No només cal tenir una excel·lent formació, saber idiomes i ser bo en les xarxes socials; també cal tenir una sèrie de competències»

Durant la seua ponència, la directora de Selecció d’Adecco ha subratllat que, malgrat estar enfront de la generació millor formada de la història d’Espanya, els titulats presenten algunes manques per a enfrontar-se amb garanties al mercat laboral. Segons un estudi presentat recentment per Adecco, les empreses troben a faltar una major formació en àmbits com la gestió de l’estrès, les habilitats directives o la capacitat de negociació.

«No només cal tenir una excel·lent formació, saber idiomes i ser bo en les xarxes socials; també cal tenir una sèrie de competències», ha recomanat Nuria Rius als demandants d’ocupació, als quals ha animat a conèixer-se millor a si mateixos i a treballar les seues habilitats de venda. «Tots som comercials, perquè hem de vendre a nosaltres mateixos», ha afirmat.

Les jornades, a les quals han assistit mig centenar de titulats de diferents carreres de la Universitat de València, han inclòs tant conferències grupals com dinàmiques de grup en les quals, a través d’un cas pràctic, els participants han treballat les competències més demandades per les empreses simulant un procés de selecció. «Volem que els assistents tinguen l’oportunitat de baixar a la realitat i que s’adonen que les empreses no només demanden el perfil curricular, sinó que determinades competències són tan importants com el curriculum», explica Yolanda Fenollar, directora de Servei de la Direcció Regional de Llevant d’Adecco.

Ambaixadors d’un mateix i de la nostra empresa
«Tu eres ambaixador no només de tu mateix, sinó també de la teua empresa, de manera que cadascun realitzem un doble branding en la Xarxa», ha assenyalat responsable de Màrqueting on-line d’Adecco, Verónica Martín, durant la seua conferència titulada “Com potenciar la teua marca personal en les xarxes socials?”, en la qual ha destacat la importància de cuidar la imatge que els candidats projecten a través de Xarxa.

Verónica Martín ha posat l’accent, especialment, en la necessitat de mantenir actualitzats els perfils en les diferents xarxes ja que el contrari –ha subratllat– pot resultar contraproduent. «Quan s’està, cal estar de debò perquè tenir pàgines sense contingut no té sentit i dóna molt dolenta imatge», ha dit.

Notícia publicada: 8/10/2014.