Si un emprenedor té una idea de negoci, però no té definit el camí per a transmetre-la, «realment és com no si no tinguera res». Així ho va explicar la vicerectora de Comunicació i Relacions Institucionals de la Universitat de València, Silvia Barona, durant l’última jornada de motivació empresarial realitzada en ADEIT, sota el títol ‘Emprendre i comunicar’, i que ha comptat amb el patrocini de ‘la Caixa’. Segons va subratllar la vicerectora, és necessari cercar vies de comunicació adequades per a «poder donar-se a conèixer dins del propi sector i, a partir d’ací, poder-ho transmetre a la societat».
La societat necessita emprenedors amb il·lusió
Segons va explicar el director general de la Càtedra de Cultura Empresarial, Vicente Ruiz, «els emprenedors no esteu en època de crisi. La resta d’empresaris estan en crisis, vosaltres encara no i la societat necessita d’emprenedors que projecten il·lusió i passió».
La jornada va comptar, així mateix, amb una taula de bones pràctiques en la qual responsables de diferents iniciatives del sector van exposar la seua experiència en els mitjans de comunicació. En la taula ‘Consultoria, formació i mitjans de comunicació’ van intervindre la directora del Postgrau en Estratègies de Comunicació, Serveis i Vendes en Màrqueting Mòbil, Carla Ruíz, la responsable de desenvolupament corporatiu de València Plaza, Conchita Lucas, la directora d’Infouniversitat de la Universitat de València, Remei Castelló, i el soci fundador de Tecnolingüística i Catedràtic de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, Salvador Pons, que va moderar la taula.
Per la seua banda, els emprenedors, Álvaro Valladares (Equip B12), Ester Rogero (Bug Studio 3D), Indra González (NV Crea) i Isabel Reig (Original CV) han contat la seua experiència de comunicació en el seu sector i com han desenvolupat les estratègies comunicatives per a posicionar-se i saber vendre millor el seu projecte empresarial, moderant la taula Lorena Jericó, presidenta de Alumni Cátedra de Cultura Empresarial.