Inici / Notícies
NOTíCIES

No només cal tenir una idea d’empresa, cal saber transmetre-la

Jornada Emprender y Comunicar en ADEIT - Diciembre 2012Si un emprenedor té una idea de negoci, però no té definit el camí per a transmetre-la, «realment és com no si no tinguera res». Així ho va explicar la vicerectora de Comunicació i Relacions Institucionals de la Universitat de València, Silvia Barona, durant l’última jornada de motivació empresarial realitzada en ADEIT, sota el títol ‘Emprendre i comunicar’, i que ha comptat amb el patrocini de ‘la Caixa’. Segons va subratllar la vicerectora, és necessari cercar vies de comunicació adequades per a «poder donar-se a conèixer dins del propi sector i, a partir d’ací, poder-ho transmetre a la societat».

Vicerectora de Comunicació i Relacions Institucionals de la Universitat de València: És necessari cercar vies de comunicació adequades per a «poder donar-se a conèixer dins del propi sector i, a partir d’ací, poder-ho transmetre a la societat»
Com consell, la vicerectora va motivar als participants a emprendre ajudats per iniciatives com la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València. A través de cursos com Qui pot ser empresari?, el potencial emprenedor «visualitza a persones que van començar com ell i que han pogut fer veritables emporis empresarials. La gent jove necessita tenir referents personals», ha assenyalat la vicerectora. Per la seua banda, el director d’Institucions de ‘la Caixa’ en Llevant i Múrcia, Salvador Sanchis, va exposar els programes d’ajudes financeres per a emprenedors d’aquesta entitat bancària, com el portal Emprendedor XXI, els microcrèdits per a emprenedors de MicroBank o la gestora de capital risc Caixa Capital Risc.

La societat necessita emprenedors amb il·lusió
Segons va explicar el director general de la Càtedra de Cultura Empresarial, Vicente Ruiz, «els emprenedors no esteu en època de crisi. La resta d’empresaris estan en crisis, vosaltres encara no i la societat necessita d’emprenedors que projecten il·lusió i passió».

Vicente Ruiz: Els emprenedors són part de la solució als problemes econòmics actuals
L’empresari Vicente Ruiz va animar als participants a emprendre. Segons va indicar, «l’èxit està en la plena satisfacció que tingueu pel vostre negoci». Per la seua banda, Silvia Barona, va precisar que, en l’actualitat, hi ha un excés d’informació, pel que l’important és «delimitar a quin tipus de públic vols arribar». Per a això, va animar als emprenedors a cercar en les xarxes socials una de les vies de comunicació en temps real més ràpida i amb major capacitat per a arribar a més públic.

La jornada va comptar, així mateix, amb una taula de bones pràctiques en la qual responsables de diferents iniciatives del sector van exposar la seua experiència en els mitjans de comunicació. En la taula ‘Consultoria, formació i mitjans de comunicació’ van intervindre la directora del Postgrau en Estratègies de Comunicació, Serveis i Vendes en Màrqueting Mòbil, Carla Ruíz, la responsable de desenvolupament corporatiu de València Plaza, Conchita Lucas, la directora d’Infouniversitat de la Universitat de València, Remei Castelló, i el soci fundador de Tecnolingüística i Catedràtic de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, Salvador Pons, que va moderar la taula.

Per la seua banda, els emprenedors, Álvaro Valladares (Equip B12), Ester Rogero (Bug Studio 3D), Indra González (NV Crea) i Isabel Reig (Original CV) han contat la seua experiència de comunicació en el seu sector i com han desenvolupat les estratègies comunicatives per a posicionar-se i saber vendre millor el seu projecte empresarial, moderant la taula Lorena Jericó, presidenta de Alumni Cátedra de Cultura Empresarial.