La Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació ha reconegut la labor dels tutors i tutores de les seves pràctiques en empreses. Ho ha fet en un acte en el saló d’actes Enric Valor al que han assistit tant les persones que tutoritzen les pràctiques des de la Universitat de València com persones del sector empresarial i professional. L’acte va estar presidit per Carles Padilla, degà de la Facultat de Fiolologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València, Ana Rosa Calero, vicedegana d’aquesta mateixa institució i Miguel Ángel Barberá, director del departament de Pràctiques Externes de la Fundació Universitat-Empresa ADEIT.
Begoña Clavel, coordinadora de pràctiques externes d’aquesta facultat, va destacar la multitud d’empreses que participen al programa i va agrair als tutors acadèmics que s’han implicat en ell. Per altra banda, Yolanda Montoro, del departament de pràctiques de ADEIT, va presentar els resultats de les valoracions dels tutors durant el curs 2015-16, un document que es realitza amb l’objectiu de conèixer les valoracions de les pràctiques, la continuïtat dels alumnes en l’empresa i facilitar el compliment de la normativa que regula la funció del tutor d’empresa. Les dades van mostrar que l’alumnat d’aquesta facultat va realitzar un total de 619 pràctiques -438 curriculars i 181 extracurriculares- en les quals tant el treball en equip com la comunicació oral i escrita dels alumnes van ser les aptituds més valorades per part de les empreses.
També va participar José Andrés Martínez, director del Centre d’idiomes de la Universitat de València, qui va afirmar que l’acolliment d’alumnes per part d’aquesta entitat és molt útil per a que «aquests obrin els ulls i sàpiguen amb el món amb el qual es van a trobar» i quan prenguen una decisió ho facen amb «veritable coneixement de causa». Diego Molla, coordinador de pràctiques del grau en Comunicació Audiovisual des de fa 11 anys, va subratllar la necessitat de seguir treballant en la millora de la comunicació entre els tutors de pràctiques ja que permet detectar fallades en els alumnes que es poden solucionar a través de la docència.
La totalitat de les intervencions van coincidir en la necessitat de seguir treballant en la millora de coordinació en la tutorización tant acadèmica com a empresarial.
Notícia publicada: 23/02/2017