Inici / Notícies
NOTíCIES

La UV reconeix el treball de tutorització de més de 65 empreses en el Campus de Burjassot

150. Aquest va ser el total d’assistents que es van reunir en la I Jornada de Pràctiques Externes del Campus de Burjassot celebrat el dimarts en la Sala Darwin de la Facultat de Farmàcia. Aquest acte tenia com a principals objectius el reconeixement de la dedicació dels tutors i tutores de pràctiques així com l’acostament i la col·laboració entre la Universitat de València i el seu entorn. Aquesta trobada va reunir a 70 empreses que participen activament en l’acolliment d’estudiants de pràctiques de les sis facultats del campus: la de Farmàcia, la de Matemàtiques, la de Química, la de Física, la de Biologia i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria- ETSE.

Aquest acte tenia com a objectiu tant el reconeixement de la dedicació de tutors i tutores de pràctiques com l’acostament i col·laboració entre la Universitat de València i el seu entorn

L’acte va estar presidit pel rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo; el president de la Fundació ADEIT, Juan Manuel Pérez Mira; la vicerectora d’Estudis de Grau i Política Lingüística, Isabel Vázquez; el vicerector d’Estudis de Postgrau, Rafael Crespo i la representant dels centres del Campus de Burjassot, Paula Marzal. Tots ells van coincidir a ressaltar la importància de les pràctiques en un campus on conviuen la facultat de Farmàcia, una de les més longeves en el reconeixement de les pràctiques en l’expedient acadèmic, i la ETSE, la més actual a fer-ho.

Pràctiques, sinònim de millor formació
Morcillo va agrair el treball dut a terme per tots els agents encarregats de les pràctiques ja que contribueixen a «una millor formació de l’alumnat de la Universitat. Pérez Mira, per la seua banda, va destacar a «les més de 400 empreses implicades en aquest campus» en la realització de pràctiques que han acollit «un total d’1.583 estudiants» enguany i va reconèixer el treball que duen a terme els «600 tutors i tutores» que participen en aquesta acció. Vázquez va posar l’accent en la importància de les pràctiques com a via d’accés al món laboral i va confessar ser «una convençuda de l’important que són les pràctiques per a la Universitat i la societat». En la mateixa línia, Marzal va assenyalar que malgrat la complexitat de les pràctiques, aquestes es viuen de manera molt «natural» ja que s’han convertit en alguna cosa que l’alumnat «espera en el seu pas per la Universitat».

Segons l’informe presentat per la Fundació ADEIT un 15% de l’alumnat sol continuar en l’empresa on ha realitzat les seues pràctiques amb un altre tipus de formació

Posteriorment, Yolanda Montoro, tècnic del departament de Pràctiques de ADEIT, va presentar un informe de valoració dels tutors i tutores d’empresa en el qual es va reflectir el grau de competències apreses pel estudiantado en pràctiques, el seu nivell de satisfacció i l’índex d’inserció laboral després de la seua realització. Montoro va assenyalar que quant a continuïtat –a través de formació, és a dir, beca o treball de finalització de grau/màster- un 15% de l’alumnat sol continuar en l’empresa.

Taula redona amb perfils estudiantil, acadèmic i d’empresa
Miguel Ángel Barberá, director del Departament de Pràctiques de la Fundació ADEIT, va anar el moderador de la taula redona. Denominada ‘Bones experiències de pràctiques externes’ va comptar amb el perfil estudiantil, el d’empresa i l’acadèmic. Juan Carlos Montalt, coordinador de pràctiques de la Facultat de Física, va anar el primer a intervenir i va indicar que les pràctiques són una «experiència positiva» ja que permet el «contacte directe» amb el món professional. D’aquesta manera, va apuntar, l’alumnat «pot aplicar tots els coneixements que ha aplicat durant la carrera. Francisco Beitia, investigador del Centre de Protecció Vegetal i Biotecnologia de l’Institut Valencià de Recerques Agràries (IVIA), va explicar que és important la incorporació de l’alumnat a l’equip fent que se senta «un de més» perquè el seu interès durant la pràctica siga continu. Cristina Llorens, responsable de formació del Grup Aigua de València, S. a., va coincidir amb Beitia i va afegir que «compartir el treball amb l’alumnat es tradueix en una major implicació per la seua banda». David Brotons, representant d’estudiants, va aportar el seu punt de vista afirmant que «sentir-te un de més és fonamental» lloc que així «donaràs el millor de tu mateix durant el temps en el qual estigues de l’empresa». María Sanchís, responsable de projectes de BIÓPOLIS, S. L., va voler marcar un altre aspecte important de les pràctiques: la confiança, per aquest motiu insistira que «si s’equivoquen no passa gens, estan en l’empresa per a aprendre». Seguidament, Fracisco Llopis, coordinador de les pràctiques d’Enginyeria Química, va exposar que des de la Universitat «no volem resultats ni nombres» sinó «saber què ha fet l’estudiant en l’entitat i si ho ha fet de manera diferent a com li hem ensenyat». Reyes Barberá, catedràtica de Medicina Preventiva i Salut Pública, va ser l’última a intervenir i va assenyalar que les pràctiques serveixen perquè l’alumnat «isca de la burburja» i s’adone que fora «hi ha una competència feroç» el que els servirà per a convertir-se en «millors professionals», així mateix, Barberá també va comentar que el contacte entre tutors –d’empresa i acadèmics- també hauria de ser «més fluído».

Finalment, els tutors d’empresa de les 70 entitats representades en l’acte, van rebre un diploma d’agraïment per la labor que han realitzat durant la seua tutorización.

Notícia publicada: 22/06/2017