Inici / Notícies
NOTíCIES

Predisposició, dedicació del tutor i formació, claus d’una bona pràctica en empresa

La predisposició, la dedicació del tutor i la formació que es rep en la Universitat de València, són les tres claus per a realitzar una bona pràctica en empreses. Així ho han destacat els estudiants que han participat en les dues taules rodones sobre les experiències de pràctiques en empresa realitzades en el marc del XIII Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria de la Facultat d’Economia de la Universitat de València.

En la primera d’aquestes taules rodones, la coordinadora de Pràctiques Externes de la Facultat d’Economia, Empar Pons, va ressaltar la importància de realitzar pràctiques en empreses en el bypass cap al món laboral. En aquest sentit, la coordinadora de Pràctiques va subratllar que el que diferencia una pràctica d’una altra és l’actitud de l’alumne.

Per la seua banda, el vocal de la Junta Directiva del Col•legi Oficial de Titulars Mercantils i Empresarials de València (COMEVA), Eduardo Andreu, va animar als estudiants presents a aprofitar l’oportunitat que ofereixen les pràctiques en empreses. «Teniu una oportunitat grandíssima per a saber si l’àrea de treball us agrada o no i a què us agradaries dedicar-vos en la vostra carrera professional». En aquesta línia també es va manifestar Ester Ruano, directora gerent del Col•legi d’Economistes de València, una entitat que col•labora amb la formació pràctica dels estudiants de la Universitat de València des de fa més de vint-i-cinc anys. Ruano va defensar la importància de preparar-se «per a ser empleable». «El tutor ha de traure temps per a transmetre a l’estudiant la seua experiència. Al seu torn, aqueix aprenentatge és mutu. Jo he après molt dels estudiants, fent-los formar part del departament des del primer dia», va subratllar Ester Ruano.

En aquest sentit, el vocal de la Junta de Govern de l’Associació Professional d’Assessors Fiscals de la Comunitat Valenciana (APAFCV), Víctor Martínez, va animar als estudiants a implicar-se en la pràctica des del primer dia. «Quanta més responsabilitat done l’alumne, més donarà el tutor també. L’actitud és important», va remarcar Martínez.

Aquesta taula va comptar amb els casos pràctics de les titulades Olga Monrabal, Silvia Ordóñez i Lorena Pérez Alfonso que van explicar la seua experiència pràctica en empreses mentre estudiaven les titulacions d’Economia i ADE, respectivament. Les tres van coincidir a afirmar que mostrar interès, una actitud positiva i no tenir vergonya és fonamental per a traure partit de les pràctiques en empreses.

Formar en aptitud i seleccionar per actitud
«Que notes des del primer dia que l’estudiant forma part del teu equip»: aqueixa és la clau que defineix a l’estudiant que s’implica en les pràctiques en empresa segons Mª Concepción Albelda, coordinadora de Recursos Humans de The Westin València Hotel Albereda València. Albelda va participar en la segona de les taules sobre pràctiques en empresa orientada als estudiants de turisme. Rosa Yagüe Perales, secretària de la Facultat d’Economia, va ser l’encarregada de moderar la trobada i va estar també acompanyada per Rubén Arnandis, president de PROTECTUR, Associació de Professionals en Turisme de la Comunitat Valenciana, així com per estudiants que han realitzat pràctiques en aquestes institucions.

La coordinadora de Recursos Humans de The Westin València va subratllar la importància de conèixer les peculiaritats del sector turístic a l’hora cialis de triar les pràctiques en empresa. També va matisar la diferència entre formar en aptitud i seleccionar per actitud: «els estudiants canadian pharmacy tampa han de fugir de cobrir l’expedient sense més, han de transmetre l’entusiasme i la passió que els va portar a triar aquesta professió», va afirmar. Francisco Aliaga Andrés va fer les seues pràctiques integrades en aquesta empresa i va corroborar les afirmacions de Mª Concepción Albelda. Va valorar molt positivament l’opció que li va oferir l’empresa de fer un cross-training: Francisco Aliaga va passar per diferents departaments de The Westin València per a conèixer en major profunditat les tasques de cada àrea.

Per la seua banda Rubén Arnandis, President de PROTECTUR, Associació de Professionals en Turisme de la Comunitat Valenciana, va convidar als estudiants allí presents a reflexionar el turisme: «hi ha certa sintonia entre les tasques professionals que pot realitzar un graduat en Formació Professional d’un graduat en Turisme», va assenyalar. Per a Rubén Arnadis alguns llocs de Formació Professional que realitza un graduat durant les seues pràctiques haurien de ser només el començament de la trajectòria professional de l’alumnat. Al mateix temps va apuntar a la necessitat conjunta de la Universitat i les empreses a l’hora de definir quins perfils professionals han d’oferir als graduats en Turisme per a realitzar les seues pràctiques.

María Badimón i Laura Cañas, ambdues graduades en Turisme, van aprofitar la seua presència en la taula per a explicar les seues experiències en les pràctiques professionals que van realitzar durant el seu període de formació en la Universitat, subratllant el valor de professionalitzant de les pràctiques en empresa.

Facultat d’Economia, centre amb més pràctiques de la Comunitat
La Facultat d’Economia és una de les facultats més compromeses amb les pràctiques, sent el centre de la Comunitat Valenciana amb més pràctiques en empreses i entitats de la Comunitat Valenciana. Només en l’últim curs acadèmic, més d’1.200 estudiants de la Facultat d’Economia van realitzar pràctiques en prop de 450 empreses i entitats.

Notícia publicada: 21/02/2014