Empreses del sector alimentari de la Comunitat Valenciana i investigadors de la Universitat de València s’han reunit en una trobada promoguda per ADEIT per a intensificar les relacions entre el món empresarial i l’àmbit universitari. Aquest desdejuni, titulat “Dades i alimentació: noves oportunitats de negoci”, ha sigut coordinat per Emilio Soria, professor titular del Departament d’Enginyeria Electrònica de la Universitat de València i membre del grup de recerca IDAL (Intelligent Data Analysis Laboratory).
En aquesta trobada, que ha comptat amb la presència de Adelina Maturana, del departament comercial de Maicerías españolas S.A., Francisco Olaso, director de màrqueting i integració de Dulcesol i Fernando Gisbert Torres, executiu divisió de relació personalitzada i fidelització del departament soci client de Consum, s’ha subratllat la importància de l’anàlisi de dades en un sector com el de l’alimentació. «L’anàlisi de dades és una de les tendències amb major futur empresarial dels pròxims anys. El sector de l’alimentació canvia molt ràpid, contínuament ixen nous productes, necessita d’una eficient previsió, existeix una àmplia competència i la importància del comerç electrònic és cada vegada major», ha assenyalat Emilio Soria. En l’anàlisi de dades, la predicció, el consum, els estocs i la segmentació dels clients són els pilars bàsics.
Emilio Soria
Notícia publicada: 12/02/14