Amb el lema ‘Vint anys d’avanços i nous desafiaments en l’educació CTS per al logro dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)’, la Universitat de València organitza el VII Seminari Iberoamericà Ciència, Tecnologia i Societat (CTS) en la modalitat online del 19 al 21 de novembre. En aquesta trobada, gestionat per la Fundació ADEIT, el principal objectiu és abordar, des de la investigació i la innovació, desafiaments urgents per a l’educació ciutadana i, per tant, per a l’ensenyament de les ciències.
Per a abordar aquest objectiu, segons explica la coordinadora de la trobada, la catedràtica del Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals de la Universitat de València, Amparo Vilches, «es pretén contribuir a impulsar la formació d’una ciutadania preparada i activa enfront dels greus problemes socioambientals interconnectats als quals ens enfrontem».
Avançar en la seua consecució requerirà «profundes transformacions en les accions i comportament de la ciutadania, així com en el funcionament de les societats i les economies en els quals l’educació ha de jugar un important paper», subratlla Vilches.
A més, les estretes vinculacions entre ciència, tecnologia, societat i ambient (CTSA) i l’ensenyament de les ciències han promogut, al seu torn, una atenció constant a la problemàtica socioambiental en els seminaris.
Durant aquests 20 anys, els temes seleccionats han parat atenció a problemàtiques relacionades amb la sostenibilitat, educació ambiental, educació per a la sostenibilitat i els dedicats a la Dècada de l’Educació per al Desenvolupament Sostenible (DEDS) instituïda per Nacions Unides.
Més informació:
VII Seminari Iberoamericà CTS
Notícia publicada: 09/11/2020