Inici / Notícies
NOTíCIES

Els residus, els millors recursos docents per a tots els nivells educatius

Els residus poden convertir-se en els millors recursos educatius en tots els nivells formatius, tal com es va posar de manifest en el primer taller de reciclatge en l’aula, organitzat conjuntament per ECOEMBES i ECOVIDRIO i celebrat la passada setmana en la seu d’ADEIT.

Un abecedari a partir de caixes de CD, una exposició amb recortables de revistes, creatius animals a partir de restes d’ampolles i caixes o un utensili per a fer bombolles de sabó a partir d’un tros d’ampolla i un mitjó van ser algunes de les eines didàctiques desenvolupades durant aquesta sessió del curs.

Aquest taller pràctic, al que van assistir una vintena de professors de primària i secundària, forma part del curs ‘El reciclatge a la Comunitat Valenciana: aprendre per a ensenyar’, dirigit a dotar als professionals de l’educació dels conceptes bàsics sobre la gestió d’envasos.

Taller reciclaje ADEIT Les tres ‘R’
De les tres famoses ‘R’ –reduir, reutilitzar i reciclar–, reduir és l’acció prioritària, va insistir Guillermo Gallego, formador mediambiental i responsable d’aquest taller, seguida de la reutilització de material. «No és necessari comprar gens per a contar amb material didàctic adequat per a l’aula; es vaig poder dissenyar reutilitzant material», va apuntar Guillermo Gallego, qui va lamentar l’elevada generació de residus ¬–que va xifrar en un quilo i mitjà diari per persona– així com el sobreenvast actual.

Sempre positius
Els assistents al taller –entre els quals havia educadors, professors de primària i de secundària, d’especialitats com tecnologia, biologia, física, ciències socials o física i química, entre unes altres– van prendre nota de les idees per a traslladar als estudiants la importància de separar residus i reciclar. El responsable d’aquest taller va recomanar als docents assistents ser realistes amb els estudiants i explicar-los com repercuteix en el medi ambient una ineficaç gestió dels recursos amb la finalitat de crear ciutadans crítics, va explicar. No obstant això, va insistir en la importància d’acabar sempre amb una visió positiva del reciclatge.

Altres ‘r’
Reeducar, renovar, rescatar, recrear, regenerar, reinventar, reparar o responsabilitzar @ser/ algunes de les ‘r’ que, com fermall al taller, els professors assistents van proposar afegir a les tres clàssiques per a construir un món més sostenible mediambientalment.

Més informació sobre el curs