Inici / Notícies
NOTíCIES

Com abordar integrament el diagnòstic i l¡intervenció del TEA, en un curs en ADEIT

La Confederació d’Autisme d’Espanya defineix el Trastorn de l’Espectre de l’Autisme (TEA) com «el conjunt ampli de condicions que afecten al desenvolupament neuronal i al funcionament cerebral, donant lloc a dificultats en la comunicació i interacció social, així com en la flexibilitat del pensament i de la conducta». Així mateix, expliquen que el TEA té un origen neurobiològic que es presenta de manera diferent en cada cas.

L’abordatge integral de les necessitats de la persona que pateix TEA és la base del curs que se celebrarà en ADEIT en el qual es presentaran vídeos en els quals els participants podran opinar sobre els signes d’alerta detectats

Per això, ADEIT acull el curs Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R) que se celebrarà del 14 al 16 de juny que servirà per a conèixer com dur a terme el diagnòstic i la intervenció del TEA en la infància. Aquest trastorn solament es manifesta a nivell dels comportaments, és a dir, no porta associat cap tret en l’aparença externa. D’aquesta manera, afecta a l’essència social de l’individu i a la seua capacitat per a respondre adaptativament a les exigències de la vida quotidiana.

L’abordatge integral de les necessitats de la persona que ho pateix és la base d’aquest curs en el qual es presentaran diferents vídeos en els quals els participants podran opinar sobre els signes d’alerta detectats i el professorat, corregirà i explicarà el perquè d’aquests símptomes i la importància de romandre alerta. Amaia Hervás, formadora acreditada en l’entrevista diagnòstica ADI-R pel professor Anthony Bailey i el professor Michael Rutter en el Institut of Psychiatry del Maudsley Hospital de Londres i Francisco Alcantud, catedràtic de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la Universitat de València i director del Centre Universitari de Diagnòstic i Atenció Primerença (CUDAP) seran els encarregats d’impartir el curs.

Aquests professionals apunten al fet que l’ús d’aquests sistemes estimula el desenvolupament del llenguatge i fan que aquest aparega quan existeixen dificultats neurològiques per a la seua aparició espontània. D’aquesta manera, si la intervenció és eficaç, generalment el xiquet desenvoluparà el llenguatge –sempre tenint en compte la gravetat de l’afectació-. No obstant açò, alguns xiquets no podran fer-ho pel que és important l’ús de sistemes alternatius de comunicació des del principi.

El TEA afecta a l’essència social de l’individu i a la seua capacitat per a respondre adaptativament a les exigències de la vida quotidiana

Inscripció en: Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R) 3º Edició

Notícia publicada: 22/05/2018