Inici / Notícies
NOTíCIES

Una jornada d’Alumni-Càtedra Cultura Empresarial analitza la importància d’internacionalitzar

Alumni de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València continua amb les seues activitats dirigides a emprenedors. La setmana passada es va realitzar a la seu de la Fundació Universitat-Empresa (ADEIT) una trobada sobre internacionalització de projectes d’emprenedors durant la qual es va afirmar que l’objectiu de la internacionalització no ha de ser tant créixer com a empresa, sinó buscar millorar com a empresaris.

Durant la trobada, la professora del Departament de Comercialització i Investigació de Mercats de la Facultat d’Economia de la Universitat de València , Haydée Calderón, va defensar la internacionalització en els negocis empresarials perquè «permet ser més flexible i proporciona aprenentatge en el sector», alhora que va advertir als emprenedors assistents que la competència en l’exterior és diferent de la nacional. «Cal tenir en compte que tindrem competidors nacionals molt protegits i competidors internacionals que accedeixen a aquest país i que són els millors del seu sector». Per aquest motiu, com va explicar Haydée Calderón, quan es decideix apostar per la internacionalització cal tenir uns objectius molt marcats i conèixer els recursos que necessitarem.

Després d’haver realitzat diferents estudis d’investigació sobre internacionalització, Haydée Calderón va explicar els tres punts que necessita una empresa que es vulga internacionalitzar: oferir un producte diferenciat i que siga atractiu, creure en el seu negoci i en el teu producte i saber que es pot comptar amb ajudes econòmiques.
D’altra banda, Pedro López, president de Chocolates Valor, va resumir l’estratègia d’internacionalització que ha seguit la seua empresa des de fa deu anys, quan l’empresa ja va començar a implantar aquest concepte amb força, obrint una filial als Estats Units. En l’actualitat, la internacionalització suposa un sis per cent per a Chocolates Valor i tenen marcada una previsió de creixement que multiplica «d’una manera important» la xifra actual en 2015, com explica el seu president. Segons que explica el president de Chocolates Valor, internacionalitzar-se «et fa perdre dependència nacional, guanyar valor per a l’accionista i incrementar les teues possibilitats d’encertar en l’R+D+i per recollir inputs molt més amplis de mercat».

La principal màxima que Pedro López va defensar està en la importància d’establir-se en un país i créixer-hi. «Aquest és el veritable creixement. En Chocolates Valor apostem més per créixer en les cinc xocolateries que tenim obertes que obrir cinc xocolateries noves i haver de tancar-ne dues». El president de Chocolates Valor va ser un dels primers titulats a realitzar una beca Commet gestionada per ADEIT, el que ara són les beques Leonardo da Vinci, en 1989. Va finalitzar la ponència animant els empresaris assistents a creuar les fronteres «abans per a aprendre i conèixer que per a vendre» i, una vegada conegut el mercat, exportar «en el que sigues ‘el millor’ a Espanya i acoblar-ho al mercat de destinació».

Alumni per als emprenedors de la Càtedra de Cultura Empresarial
Amb l’objectiu de crear sinergies i compartir experiències va nàixer Alumni de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València  fa un parell de mesos. Des de llavors, Alumni realitza activitats als vora mil emprenedors que han realitzat alguna de les activitats d’aquesta Càtedra, com el curs Qui pot ser empresari?, Programa de Creació d’Empreses o el Programa de Consolidació Empresarial.

Més informació:
Facebook d’Alumni Càtedra de Cultura Empresarial