Inici / Notícies
NOTíCIES

Empreses biotecnològiques plantegen la necessitat internacionalització a l’últim esmorzar ADEIT

Desayuno biotecnología en ADEIT 2012Les empreses del sector biotecnològic de la Comunitat Valenciana han plantejat les seues necessitats en l’últim esmorzar estratègic promogut per ADEIT per intensificar les relacions entre l’àmbit universitari i l’empresarial. Durant aquest esmorzar, que va dur per títol “Reptes de la internacionalització per a les empreses biotecnològiques” –i que va contar amb la presència del president de l’Associació d’Empreses de Biotecnologia de la Comunitat Valenciana (BIOVAL), Manuel Pérez Alonso–, les sis empreses participants hi van subratllar la necessitat de plantejar una estratègia de venda a l’exterior, per a la qual cosa es va posar de manifest la necessitat de disposar no solament d’un equip científicament excel•lent, sinó també de personal especialitzat en altres àrees que aporten una visió empresarial.

Aquesta és la segona trobada que es fa dins els esmorzars estratègics previstos per a enguany que organitza la Fundació Universitat-Empresa de la Universitat de València (ADEIT) i la Confederació Empresarial Valenciana (CEV) dins el marc del seu Programa Prospect, en col•laboració amb IMPIVA –a través del projecte R&D Industry–.

Durant l’esmorzar, es va fer palès el gran potencial de desenvolupament internacional que tenen les empreses biotecnològiques de la Comunitat Valenciana. En canvi, segons va explicar Manuel Pérez Alonso, l’activitat internacional de la biotecnologia valenciana «és encara molt baixa en comparació amb aquest potencial, que encara està molt latent».

En aquest sentit, el president de BIOVAL va remarcar que la internacionalització en el camp de la biotecnologia té particularitats pròpies. Pérez Alonso va precisar que «no és el mateix internacionalitzar productes d’una empresa d’un sector tradicional que internacionalitzar productes i serveis basats en la biotecnologia». Per articular aquesta estratègia d’internacionalització, Manuel Pérez Alonso va posar de manifest que l’aportació de la Universitat de València «pot ser molt important». A més, va destacar que aquest sector té un enorme potencial per reactivar l’economia de la Comunitat Valenciana pel seu gran component de R+D i la creació de llocs de treball altament qualificats.

Per la seua banda, el coordinador d’aquest esmorzar i professor del Departament de Direcció d’Empreses de la Universitat de València, Alejandro Escribá, va prestar la seua col•laboració a les empreses i va recordar que el biotecnològic és un sector amb una «marcada tendència a la internacionalització» per tal com, a diferència d’altres àmbits, els seus serveis i productes són universals i no requereixen una adaptació per satisfer els gustos i les necessitats de mercats dispars.

Màrqueting industrial, pròxim esmorzar estratègic
Després del primer d’aquests esmorzars, en el qual empreses del sector del transport van tenir l’oportunitat d’exposar les seues necessitats als investigadors del microclúster de transport intel•ligent, sostenible i segur del VLC Campus, el màrqueting industrial serà el tema del pròxim esmorzar estratègic. Aquest esmorzar estarà coordinat pel catedràtic de Comercialització i Investigació de Mercats de la Universitat de València, Alejandro Mollá, i el secretari de FEMEVAL, Alejandro Soliveres, i contarà amb empreses del sector metal•lomecànic.