Inici / Notícies
NOTíCIES

Doctorands italians visiten ADEIT per a conèixer les relacions universitat-empresa

La Fundació ADEIT va acollir dimarts passat a un grup d’estudiants del Programa de Doctorat en Educació, sorgit del conveni entre la Universitat de València i l’Associació Mnemosine d’Itàlia (acreditada per a la formació del professorat pel Ministeri d’Instrucció, Universitats i Recerca) perquè aquests conegueren d’a prop el paper de la Fundació ADEIT a l’hora d’establir relacions universitat-empresa.

El grup estava format per 18 estudiants de tercer any del doctorat, tots ells docents de secundària en l’escola pública italiana, i els professors Ángel San Martín, catedràtic de Didàctica i Organització Escolar de la Facultat de Filosofía i Ciències de l’Educació i Joan Maria Senent, professor d’Educació Comparada i Història de l’Educació de la mateixa facultat. Aquests estudiants compten amb una llicència d’estudis per tres anys finançada pel govern italià i es troben en l’últim any de formació doctoral, previ a la presentació i defensa de la tesi, per la qual cosa el grup estava interessat a conèixer diferents estratègies de transferència de coneixement i la col·laboració entre l’àmbit de la recerca i el de l’empresa i els diversos programes i projectes que des de la Fundació ADEIT s’estan desenvolupant.

Vicente L. Francès, sotsdirector general d’ADEIT i director del Departament de Formació enlLinia, va explicar al grup els programes i experiències dutes a terme per la fundació en diferents àmbits entre la universitat i l’empresa, particularment, quant a les pràctiques en entitats d’estudiants universitaris, accions de promoció de l’emprenedoria així com projectes per a la formació del professorat en la motivació per a la generació d’idees des de la pròpia universitat.

La visita estava inclosa com a activitat formativa en el programa que dits estudiants realitzen en el si del doctorat en Educació en la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la nostra universitat.

Notícia publicada: 05/03/2018