Inici / Notícies
NOTíCIES

Baleària i Gandia Blasco acosten la seua visió empresarial als alumnes de Qui pot ser empresari

QUI POT SER EMPRESARI 2012 - Clase de BaleàriaEn l’equador de Qui pot ser empresari?, dos dels nous patrons de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València, Gandía Blasco i Baleària, han acostat la seua filosofia empresarial als 44 participants d’aquest curs que, en l’actualitat, realitza la seua tretzena edició.

«Vaig ser emprenedor perquè creia en una idea i hi vaig apostar. Cal tenir constància i creure en el projecte que un fa». Així ho explica el president de Gandía Blasco i així ho comparteix el president de Baleària, Adolfo Utor, que va començar en aquesta empresa com a taquiller. «Vaig aprendre i vaig treballar dur durant molts anys», indica Utor.

A més de resumir la seua llarga trajectòria emprenedora dins de l’empresa, Utor va encoratjar els alumnes de Qui pot ser empresari? a tenir convicció pel treball dur i a saber diferenciar el concepte de diners, entès com un instrument o com un fi per aconseguir el que et proposes. Segons va explicar, «la manca de productivitat es tradueix en falta de competitivitat».

En aquest sentit, el president de Balèaria va contar als alumnes de Qui pot ser empresari? com va evolucionar l’empresa amb una forta obstinació i arrelament. Utor va explicar que encara que «no teníem gens, només un crèdit personal, teníem el compromís de creure en el que fèiem».

A més de resumir la seua llarga trajectòria emprenedora dins de l’empresa, Utor va animar als alumnes a tenir convicció pel treball dur i a saber diferenciar el concepte de diners, entés com instrument o com fi per a aconseguir el que et proposes. Segons va explicar Adolfo Utor –que va assistir acompanyat per Josep Vicent Mascarell, director d’Àrea de Responsabilitat Social Corporativa i Innovació de Baleària–, «la falta de productivitat es tradueix en falta de competitivitat».

Per al president de Gandía Blasco, José Antonio Gandía-Blasco, la creativitat és la base estratègica del funcionament de l’empresa. De fet, durant la seua classe va indicar que «sense creativitat no hi ha empresa». El president de Gandía Blasco va resumir l’evolució de l’empresa familiar des dels seus inicis fins que, a mitjan anys noranta, es va percebre la necessitat de generar un producte que no estava en el mercat. Així va nàixer la línia de mobiliari exterior que, en l’actualitat, representa el 85 per cent de la facturació total de l’empresa. Una línia de moble que comença d’una necessitat particular, com explica José Antonio Gandía-Blasco: «en moblar casa meua a Eivissa vaig veure que havia una necessitat de mobiliari exterior que no existia. Vaig materialitzar aquesta idea i vaig decidir dissenyar-lo. Vaig pensar que si m’agradava a mi, podia agradar a més gent», assenyala.

Gandía-Blasco va detallar als estudiants del curs la filosofia de la seua empresa que, des de la incorporació de mobiliari a la seua línia de productes, ha apostat per una forta internacionalització. Durant la ponència va estar acompanyat per un dels arquitectes del seu equip de treball, Borja García, i pel dissenyador Luis Calabuig, amb el qual col•labora des del 2005.