Inici / Notícies
NOTíCIES

Només l’1% de les clíniques de salut especialitzades utilitzen accions de màrqueting

Jornada Marketing y Salud en ADEIT - enero 2013«Només l’1% de les clíniques de salut especialitzades utilitzen accions de màrqueting per a generar majors serveis de qualitat i millor atenció». Així ho ha explicat Vicente J. Lluch, soci director d’Estragency i codirector de la I Jornada Nacional de Màrqueting de Salut junt amb Carmen Pérez, professora del Departament de Comercialització i Investigació de Mercats de la Facultat d’Economia de la Universitat de València.

Durant la jornada, que s’ha realitzat en ADEIT i ha inaugurat el sotssecretari de la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana, Ignacio Ferrer, Lluch va repassar les principals raons per les quals és important aplicar accions de màrqueting en els serveis de salut. Entre elles, ha destacat la diferenciació i la necessitat de cercar segments estratègics als quals poder dirigir-se aconseguint, així, generar serveis de més qualitat «fidelitzant a pacients satisfets amb el tracte i amb el servei rebut».

Escoltar més al pacient, usar la publicitat per a diferenciar-se d’altres centres mèdics i millorar la gestió del pacient al llarg de tot el cicle de la seua vida, principals reptes del màrqueting en el sector de la salut
Com a consell, Lluch ha animat als més de dos-cents assistents, a «prendre una píndola de màrqueting tots els dies. Açò ajuda a tenir més negoci i a aconseguir que els clients estiguen més satisfets amb el servei oferit». En aquest sentit, l’expert en màrqueting aplicat a centres de salut també ha repassat els principals reptes del màrqueting en l’actualitat en aquest sector. Entre ells, ha destacat la importància d’escoltar més al pacient, usar la publicitat per a diferenciar-se d’altres centres mèdics i millorar la gestió del pacient al llarg de tot el cicle de la seua vida.

Generar valor sobre la marca
A més, durant la jornada també s’ha aprofundit en la necessitat de generar valor sobre el servei mèdic oferit. «Com més coherent siga el missatge i la filosofia de treball que mostrem, més valor generarem sobre la nostra marca», segons ha remarcat Lluch. «Avui dia hi ha un excedent d’empreses i el boca a boca ha funcionat molt bé sempre, però hui fa falta una mica més i realitzant una bona tasca de màrqueting amplificarem el nostre servei i crearem un model únic fent que la nostra marca tinga més valor», ha ressaltat el director de les jornades.

Aquesta primera jornada nacional de màrqueting de salut, patrocinada per Media Contacts, Ribera Salud Grupo, Salusport i Global Healthcare, ha comptat amb reconeguts professionals del sector del màrqueting en reconegudes clíniques de salut, com Clínica Baviera, Grup Hospiten, Grup Ribera, Global Healthcare, Havas Media, Hospital Centro de Recuperación y Rehabilitación de Levante y Sweetdent.