Inici / Notícies
NOTíCIES

Intervindre l’autisme de forma primerenca, clau per a arribar a eliminar els seus símptomes

Els Trastorns de l’Espectre Autista (TEA) presenten una àmplia varietat de símptomes i nivells de gravetat. Els experts assenyalen que una vegada detectat el risc de desenvolupament de TEA s’ha d’iniciar la intervenció el més prompte possible ja que diversos estudis han demostrat que l’aplicació d’intervencions primerenques intensives permet aprofitar la plasticitat cerebral –que es presenta amb major intensitat durant els primers anys de vida- i atenuar, fins i tot eliminar, els seus símptomes. Tant el diagnòstic com la intervenció són la base del curs Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R) que tindrà lloc a la Fundació ADEIT al desembre.

Tant el diagnòstic com la intervenció dels Trastorns de l’Espectre Autista (TEA) són la base del curs Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R) que tindrà lloc en la Fundació ADEIT al desembre

Els TEA són dèficits persistents en comunicació i interacció social i patrons repetitius i restringits de conductes, activitats i interessos que causen alteracions significatives a nivell social, laboral o en altres àrees del funcionament personal. L’objectiu del curs es basa en el diagnòstic del xiquet, que pot establir-se sobre els 20 i 24 mesos, a través de l’observació dels professionals –del sector psiquiàtric i de la pediatria- «la formació homogènia de la qual en la interpretació dels comportaments i la seua valoració ofereix aquest curs», segons compte Francisco Alcantud, codirector del curs i catedràtic de la Facultat de Psicologia la Universitat de València.

«Si la intervenció és eficaç, generalment es desenvoluparà el llenguatge, tenint en compte la gravetat de l’afectació; no obstant açò, alguns xiquets no arribaran a desenvolupar-ho pel que és important començar des del principi amb l’ús de sistemes alternatius de comunicació», assenyala Alcantud. D’aquesta manera, l’ús d’aquests sistemes estimula el desenvolupament del llenguatge i fan que aquest aparega quan existeixen dificultats neurològiques per a la seua aparició espontània.

Els assistents obtindran dues acreditacions: la d’un curs de ADEIT (Universitat de València) acreditat davant el EVES i la de l’entrevista ADOS-2 per la Cornell University New York (USA), la University of London i la University of Newcastle (O.K.)

Durant el curs, que se celebrarà els pròxims dies 14, 15 i 16 de desembre, es presentaran diferents vídeos en els quals els participants podran opinar sobre els signes d’alerta detectats i la professora, corregirà i explicarà el perquè d’aquests símptomes i la importància de romandre alerta. Així mateix, també tractarà com indagar en les entrevistes amb els pares per a determinar fins a quin punt és veraç la informació que ells aporten. cal destacar que els assistents obtindran dos tipus d’acreditacions, d’una banda la d’un curs de ADEIT (Universitat de València) acreditat davant el EVES i per una altra, per la pròpia professora com a formadora acreditara de l’entrevista ADOS-2 per la Cornell University New York (USA), la University of London i la University of Newcastle (O.K.).

Progenitors, peça clau
Tant per a la detecció com per a la posterior intervenció «és transcendental» la participació dels progenitors ja que són els primers a detectar els signes d’alerta dels seus plançons a més de que són els que més temps passen i interaccionen amb ells. És «imprescindible» la formació dels pares perquè entenguen que l’autisme és un trastorn del neurodesarrollo que produeix que el xiquet processe la informació de forma diferent a l’habitual pel que portar a la pràctica el dia a dia de manera que siga el més productiu per a ell i per a l’equilibri família «és un dels objectius de la intervenció dels professionals del sector», en paraules de Alcantud.

Més informació i inscripció: Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R)

Notícia publicada: 21/11/2017