Inici / Notícies
NOTíCIES

La Universitat de València reconeix la tasca dels seus tutors de pràctiques

La Universitat de València ha reconegut la labor de més d’un centenar de tutors i tutores de pràctiques en empreses que han participat en la segona edició del curs que ADEIT organitza amb la finalitat de millorar la qualitat de la tutoria de les pràctiques externes.

El Sistema d’Avaluació i Acreditació de Tutors i Tutores de Pràctiques Externes de la Universitat de València ofereix formació semipresencial a tutors tant d’empresa com acadèmics amb la finalitat d’oferir-los eines a ambdós col·lectius per a millorar la tutorització d’estudiantes. Aquest programa ha sigut dirigit per Alfredo Pérez Boullosa, professor de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València i Miguel Ángel Barberà, director del departament de Pràctiques de la Fundació Universitat-Empresa.

Durant l’acte de lliurament de diplomes als participants en la segona edició d’aquest curs han participat tant la vicerectora d’Estudis de Grau i Política Lingüística de la Universitat de València, Isabel Vázquez, com el vicerector de Polítiques de Formació i Qualitat Educativa, Ramón López, així com el director general de la Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva (AVAP).

Tots ells han coincidit a posar l’accent en la importància de les pràctiques en empreses per a millorar la formació dels estudiants universitaris, en el seu valor com via d’accés al món laboral i de captació de candidats per a les empreses.

Així mateix, van reclamar una major col·laboració entre el tutor acadèmic i el de l’empresa. En aquest sentit, Salvador Palazón, director general de la Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva, va explicar que «el tutor d’empresa no pot viure d’esquena als tutors acadèmics, tots han de treballar coordinadament» i va posar l’accent en l’encert del programa formatiu en la mesura que «contribueix a la formació, la innovació i l’acreditació» dels tutors. D’aquesta manera –va assenyalar– «aprenen millor per a ensenyar millor».

Per la seua banda, el vicerector de Polítiques de Formació i Qualitat Educativa de la Universitat de València, Ramón López, va assenyalar que donar suport una iniciativa formativa d’aquestes característiques és «una obligació» com vicerector, en la mesura que contribueix a millorar la qualitat docent.

Per altra banda, els participants en aquesta segona edició del Sistema d’Avaluació i Acreditació de Tutors i Tutores de Pràctiques Externes van tenir l’oportunitat de compartir les seues impressions sobre el programa durant l’acte de lliurament de diplomes. José Ignacio Pastor, tutor d’empresa, va reclamar una major dedicació dels tutors acadèmics al mateix temps que va oferir la col·laboració de l’empresa per a contribuir a la formació dels estudiants. «Conteu amb nosaltres com agents de formació i de millora de la societat en el seu conjunt», va afirmar.

Des del col·lectiu docent, David Conesa va destacar del programa la possibilitat d’establir contactes i de millorar la gestió de les pràctiques. En aquesta línia, la tutora acadèmica Maite Cortés va qualificar al programa d’eficaç, tant en el seu desenvolupament com en el resultat. «Hem intercanviat experiències, hem unificat criteris i ens hem adonat de les dificultats amb les quals ens trobem els uns i els altres», va explicar Cortés.

Diego Mollá i Ana Lois, docents d’aquest programa, també van intervenir en l’acte i van destacar, una vegada més, la importància de la comunicació entre tutors. «Els tutors acadèmics hem de vetlar perquè l’estudiant complisca una funció i aprenga, hem d’acompanyar-li; els tutors d’empresa, heu de guiar-los dins el món laboral però sempre ha d’haver un feedback entre la Universitat i l’empresa», va descriure Mollá. Lois va coincidir amb el seu company i va agrair tant a la Universitat com a ADEIT «l’oportunitat d’haver pogut participar en aquest projecte d’innovació».

Facilitar les eines per a una tutorización de qualitat
Miguel Ángel Barberá, el director del departament de Pràctiques de ADEIT, va insistir que en ocasions «s’espera que els tutors i les tutores sàpien dur a terme una bona tutorización dels alumnes quan no se’ls ha facilitat la formació concreta per a fer-ho». És per açò, va subratllar, que aquest programa dota de les eines necessàries als tutors i tutores i amb açò, la consecució de tutories de qualitat.

Isabel Vázquez, vicerectora d’estudis de Grau i Política Lingüística de la Universitat de València, va ser l’encarregada de clausurar l’acte i va confessar ser «una convençuda de l’important que són les pràctiques per a la Universitat i la societat». Així mateix va insistir que, des de la institució, s’ha de «possibilitar una àmplia oferta de pràctiques per als alumnes i anar sempre un pas per davant per a procurar que aquestes siguen adequades i tinguen un valor afegit per als implicats».

Notícia publicada: 20/12/2016