Inici / Notícies
NOTíCIES

Els avanços tecnològics revolucionen el món del màrqueting, segons els experts

Conferencia apertura EMAC La ciència i els continus avanços tecnològics han revolucionat el món del màrqueting i els estudis de mercat i ho seguiran fent en els pròxims anys, segons han explicat els experts assistents a la 43 edició de la European Màrqueting Academy Conference (EMAC), que ha tingut lloc en la Universitat de València aquesta setmana.

El Big Data, el biomarketing, la tècnica coneguda com face expression o la neurociència són alguns de les novetats que –segons els investigadors– estan permetent conèixer cada vegada millor el comportament del consumidor i que s’han analitzat en moltes de les més de 500 ponències presentades al llarg dels tres dies de congrés.

Concretament, el eye tracking o seguiment del moviment dels ulls per a estudiar la seua trajectòria va ser el tema central de la conferència d’obertura del congrés, que va córrer a càrrec d’un dels més reconeguts investigadors en l’àmbit del comportament del consumidor, el professor de la Universitat de Maryland Michel Wedel.

Durant la seua ponència, que va tenir lloc en la Sala d’Actes de la Facultat de Medicina, va repassar els canvis produïts en el món de la publicitat i el màrqueting des dels anys 20 fins a l’actualitat. Els primers experiments per a amidar el moviment ocular daten dels anys 60 –va indicar– fins a arribar als nostres dies, quan la tecnologia permet analitzar amb precisió com i on fixa la mirada el consumidor i, d’aquesta manera, valorar l’efectivitat de la publicitat. Empreses internacionals com IBM, Google, Pepsico ja utilitzen aquesta tecnologia, va assenyalar.

El eye tracking va ser el tema central de la conferència d’obertura del congrés, que va córrer a càrrec d’un dels més reconeguts investigadors en l’àmbit del comportament del consumidor, el professor de la Universitat de Maryland Michel Wedel.

Entre les conclusions dels diversos estudis realitzats, el professor de Maryland va destacar la importància del color en els anuncis, de la seua originalitat, de la rapidesa d’exposició i de la grandària de la imatge i la marca com les millors estratègies de branding.

El màrqueting, davant un canvi de paradigma
L’investigador nord-americà va anunciar un canvi de paradigma en el món del mesurament i impacte de la publicitat i el màrqueting com a conseqüència de tots els avanços tecnològics. En aquest sentit, el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, qui va presidir l’obertura del congrés, va posar l’accent en la creixent importància de la investigació interdisciplinar, al mateix temps que va reconèixer la qualitat docent i investigadora del Departament de Màrqueting de la Universitat de València, encarregat de l’organització del congrés. A més, el rector va aprofitar l’ocasió per a agrair als més de 800 assistents a la trobada, procedents de tot el món, l’esforç realitzat en l’àmbit investigador perquè –va assenyalar– “la ciència resulta fonamental per a l’avanç de la societat”.