Inici / Notícies
NOTíCIES

Monitorizar dades ja és condició sine qua non per a prendre decisions sobre màrqueting

En l’actualitat una gran part de l’accions de mercat es desenvolupen en un entorn virtual o electrònic. Una infinitat de dispositius ens permeten arreplegar gran nombre d’informació que posteriorment ens permet ser tractada. Les possibilitats que totes aquestes eines posen a la disposició de les tècniques de màrqueting són, actualment, infinites. Amb la voluntat d’acostar a les persones interessades en aquesta branca del màrqueting la gestió de les relacions comercials digitals d’una empresa o organització naix la primera edició del Diploma en Màrqueting Analytics i Decisions de Màrqueting de la Universitat de València. Una formació pionera que té com a objectiu l’estudi de les diferents eines d’anàlisis sobre la base de mètriques i programari d’interaccions digitals que permeten la presa de decisions en l’àmbit del màrqueting.

Les possibilitats que totes les eines d’anàlisis posen a la disposició de les tècniques de màrqueting són, a dia de hui, infinites.
Antonio Carlos Conca, professor del departament de Comercialització i Recerca de Mercats de la Universitat de València i director d’aquesta formació de postgrau, apunta a les oportunitats que obri aquest nou terreny per a les empreses i pimes valencianes: «moltes de les xicotetes empreses valencianes ja expliquen són sistemes de fidelització associats a bases de dades cada vegada més potents i cada vegada són més conscients que aquest tipus d’esforços han de mesurar-se perquè proporcionen una tornada a les empreses i un augment la rendibilitat», apunta. Des de la direcció del diploma insisteixen també en la necessitat de formació específica constant que exigeixen aquest tipus d’eines: «ens agradaria que aquest diploma ajudara a un major coneixement tant de les empreses valencianes com d’una major difusió dels assoliments que es poden aconseguir amb la utilització d’aquestes eines». 

El perfil del públic al que es dirigeix aquest curs, que començarà el proper mes de maig, està centrat principalment en les persones professionals de l’àmbit del màrqueting, ja que el temari està orientat a una primera visió del Màrqueting Analytics i un posterior aprofundiment que capacite als assistents a iniciar els processos d’implantació en les empreses.

Més informació:
1ª edició del Diploma en Màrqueting Analytics i Decisions de Màrqueting de la Universitat de València

Notícia publicada: 07/01/2016