Inici / Notícies
NOTíCIES

Espanya, al capdavant en l’ús de smartphones i tablets en la Unió Europea

Espanya està al capdavant en l’ús de dispositius mòbils i tablets amb accés a Internet en la Unió Europea, només per darrere de Suècia, aconseguint l’ús de smatphones el 72% al nostre país, segons l’últim baròmetre de consumidors elaborat per Google en 2014. En l’últim any, la venda de smartphones (225 milions) ha suposat el triple dels ordinadors venuts tal com recull l’informe Societat de la Informació a Espanya 2013, de la Fundació Telefònica. Això ha fet que «més de la meitat de les empreses haja augmentat en un 50% el seu pressupost dedicat a xarxes socials, tant en la contractació de professionals com en la inversió en publicitat», afirma Carla Ruiz, professora del Departament de Comercialització i Investigació de Mercats de la Universitat de València i directora del Diploma en Estratègies de Comunicació, Serveis, Vendes en Màrqueting Mòbil i Xarxes Socials.

Màrqueting mòbil i xarxes socials, element indispensable per les empreses
L’evolució tecnològica dels últims anys ha propiciat que el sector de la telefonia mòbil s’haja convertit en un dels sectors més dinàmics per a l’economia. A més, la seua integració amb altres dispositius mòbils permet un alt nivell de penetració en la societat. Aquests fets estan convertint el màrqueting mòbil i les Xarxes Socials «en un element indispensable en les comunicacions de màrqueting i un camp atractiu per a les empreses», va apuntar Carla Ruiz.

El Diploma d’Estratègies de Comunicació, Serveis, Vendes en Màrqueting Mòbil i Xarxes Socials de la Universitat de València, que s’imparteix on-line a través de l’Aula Virtual d’ADEIT, pretén suplir la falta de professionals qualificats en aquest sector i formar a l’alumne perquè siga capaç de planificar i desenvolupar una campanya de màrqueting mòbil, utilitzar les eines adequades i identificar el públic objectiu.

Entre els desafiaments del màrqueting mòbil en el futur, Carla Ruiz apunta a «la necessitat d’apostar per la personalització per augmentar les vendes i els impactes publicitaris», a noves tendències com la comunicació 360º i a l’evolució «d’una nova audiència digital, mòbil, social i que exigeix la seua relació amb les marques».

Els alumnes, a través del programa del curs, analitzaran la situació actual del màrqueting mòbil i la seua evolució, el públic objectiu, el comerç electrònic i la comunicació mitjançant telefonia mòbil. Comptaran amb l’assistència d’un professorat especialitzat procedent de l’àmbit de la Universitat i de l’empresa que els guiaran per conéixer com incrementar la notorietat d’una marca, captar l’interés dels consumidors i generar respostes interactives per la seua banda. A més, tindran la possibilitat de realitzar pràctiques en empreses on posaran en pràctica els coneixements que adquiriran al llarg del curs.

Més informació i inscripcions
Diploma d’Estratègies de Comunicació, Serveis, Vendes en Màrqueting Mòbil i Xarxes Socials

Notícia publicada: 14/01/2015