Inici / Notícies
NOTíCIES

El 40% de les pràctiques extracurriculars de FCAFE té continuïtat en l’empresa

Les pràctiques en empreses, a més d’un primer contacte amb el món professional, són una via per a accedir al món laboral

Les pràctiques en empreses, a més d’un primer contacte amb el món professional, són una via per a accedir al món laboral. El 15 per cent dels estudiants de la Facultat de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport (FCAFE) que realitzen pràctiques curriculars i el 40 per cent dels quals fan pràctiques extracurriculars tenen continuïtat en l’empresa o entitat que els acullen.

Així ho va assegurar el degà de FCAFE, Salvador Plana, durant la jornada organitzada amb la finalitat de reconéixer el paper de tutors i tutores en les pràctiques en empreses i compartir experiències. Durant la sessió, a més, van participar el vicedegà d’Ordenació Acadèmica i el coordinador d’aquesta Facultat, Pedro Pérez, i el director del Departament de Pràctiques en Empreses de la Fundació ADEIT, Miguel Ángel Barberá.

Las prácticas en empresas, además de un primer contacto con el mundo profesional, son una vía para acceder al mundo laboral

Les pràctiques no solament formen a estudiants, també a empreses
Al costat de la capacitat de les pràctiques per a facilitar l’accés al món laboral, els tutors i tutores participants en la jornada van destacar l’aprenentatge que es produeix durant el període de pràctiques, que no solament repercuteix sobre l’estudiant, sinó també sobre les empreses i entitats que els acullen.

«La formació durant el període de pràctiques ha sigut recíproca, nosaltres també ens formem a través dels estudiants que acollim», ha subratllat Sonia Torres, presidenta del Club de Futbol Femení del Marítim. També van participar en la taula de debat sobre les experiències en pràctiques els tutors Sergio Gómez, director de l’Escola del Llevant Unió Esportiva; María Blanes, responsable del grup d’investigació d’acabats tècnics i confort de AITEX; i Paula Lorente, coordinadora d’esports d’Aldaia Pròxima.

D’altra banda, en relació a les competències més valorades en els estudiants per part de les empreses, els tutors i tutores van destacar aspectes com el compromís, l’esperit crític, el respecte, l’obertura de ment i la passió.

Notícia publicada: 21/02/2019