Inici / Notícies
NOTíCIES

La responsabilitat social empresarial a Espanya des de la mirada dels DIRSE

«Repensant la Responsabilitat Social de l’Empresa: Una visió des de la Funció Directiva de Responsabilitat Social» és el títol sota el qual s’emmarca una jornada organitzada pel Diploma de Responsabilitat Social Empresarial: estratègia, implantació, auditoria i certificació, que tindrà lloc el dimecres a les 18 hores en ADEIT. En ella es donaran a conéixer els resultats d’un estudi realitzat per l’Associació Espanyola de Directius de Responsabilitat Social (DIRSE) sobre la funció de la responsabilitat social en l’empresa espanyola.

Juan José Almagro, President de l’Associació Espanyola de Directius de Responsabilitat Social i Manuel Quílez, professor de la Universitat de València i codirector del Diploma de Postgrau de Responsabilitat Social Empresarial, seran els encarregats de dirigir aquesta sessió en la qual, a més, s’abordarà el llibre «Repensant la Responsabilitat Social. Una mirada des dels DIRSE», que mostra les principals tendències i reptes de la responsabilitat social empresarial per al futur i analitzarà exemples empresarials de referència al nostre país. La jornada és gratuïta prèvia confirmació d’assistència en el correu electrònic info@coordina-oerh.com

La Comissió Europea defineix el concepte de responsabilitat social empresarial com «la integració voluntària, per part de les empreses, d’objectius socials i mediambientals en les seues operacions comercials i en les seues relacions amb la resta d’actors implicats». Una temàtica, tal com indiquen des de l’organització de les jornades, «amb una incidència creixent en la societat general que pot afectar de manera significativa als ciutadans i al seu entorn laboral i mediambiental».

La RSE com a estratègia de diferenciació de les empreses
La preinscripció al Diploma de Responsabilitat Social Empresarial de la Universitat de València està oberta fins al 17 de gener de 2015. El curs està enfocat a oferir una visió actual de les últimes tendències en el disseny, desenvolupament i avaluació d’estratègies de Responsabilitat Social. Segons afirma el director del Màster, Manuel Quílez, les empreses que aposten per desenvolupar i avaluar estratègies i polítiques de RSE «milloren la seua capacitat de diferenciar-se de la competència i tenen un impacte positiu directe en aspectes tangibles com la millora de la rendibilitat i la millora de la capacitat d’innovar en productes i serveis, però també aspectes intangibles com la millora de reputació i l’atracció i retenció del talent».

Més informació:
Diploma en Responsabilitat Social Empresarial: Estratègia, Implantació, Auditoria i Certificació

Notícia publicada: 12/12/2014