Inici / Notícies
NOTíCIES

Com millorar les pràctiques en empresa? SEAT-PE comença una nova edició

Identificar i reconèixer la labor de les persones que tutoritzen pràctiques; formar i acreditar a tutors i tutores de pràctiques externes de la Universitat de València; reforçar el compromís amb les empreses; i crear una xarxa de persones que tutoritzen pràctiques. Aquestos són els objectius del programa Sistema per a l’Avaluació i Acreditació de Tutors i Tutores de Pràctiques Externes (SEAT-PE), que en la seua quarta edició formarà a més d’un centenar de tutors i tutores.

En l’acte d’inauguració el president d’ADEIT, Juan Manuel Pérez Mira, va insistir que amb aquest programa «la inversió en el capital humà de la Universitat de València és sinònim de millora en la qualitat de la tutorització»
En l’acte d’inauguració el president d’ADEIT, Juan Manuel Pérez Mira, va insistir que amb aquest programa «la inversió en el capital humà de la Universitat de València és sinònim de millora en la qualitat de la tutorització». Així mateix, Reyes Giner, cap del servei de Qualitat de l’Educació Superior i Innovació de l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva, AVAP, va assenyalar que aquest programa serveix per a l’intercanvi d’informació entre el professorat de la Universitat i l’empresa, cosa que contribueix al progrés de la societat. L’encarregada de clausurar l’acte va ser Mª Adela Valero, que va subratllar la importància de la formació del professorat a través d’aquesta acció «innovadora que propulsa l’acció docent» ja que els qui tutoritzen es converteixen en el suport de l’alumnat en la seua inserció laboral.

Posteriorment, Miguel Ángel Barberá, director del Departament de Pràctiques de la Fundació ADEIT, va indicar que aquest programa és una eina «per a reconèixer la labor que realitzen els tutors i tutores de pràctiques» i per a «projectar la cultura de la innovació». Per part seua, Alfredo Pérez, codirector d’aquest programa i professor de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València, va explicar que de la mà de SEAT-PE el professorat aprèn a «identificar les possibilitats de l’estudiantat i les seues necessitats».

Coneix SEAT-PE
El Sistema per a l’Avaluació i Acreditació de Tutors i Tutores de Pràctiques Externes (SEAT-PE) és una acció formativa que el seu objectiu fonamental és millorar la qualitat de les pràctiques acadèmiques externes i reconèixer la bona acció tutorial. Enguany participen més d’un centenar de persones entre tutors i tutores d’empresa i de la Universitat de València i al llarg de les seues quatre edicions s’han format més de 300. Durant el curs aprendran competències a través de tallers presencials i online que es desenvolupen a través del centre de serveis en línia d’ADEIT.

Notícia publicada: 04/10/2018