Inici / Notícies
NOTíCIES

La internacionalització, una oportunitat de creixement per a les empreses de distribució

La internacionalització és una «gran oportunitat» de creixement per a les empreses del sector de la distribució comercial minorista, tal com han destacat els investigadors participants en el seminari organitzat per la Universitat de València i l’ICEX, amb la col·laboració amb ADEIT, la passada setmana.

«Hui el món és global. Les empreses espanyoles estan trobant grans oportunitats; les marques ja no tenen fronteres», ha assenyalat el director del seminari, el catedràtic de Comercialització i Investigació de Mercats de la Universitat de València, Alejandro Mollá, qui al costat de la directora territorial de Comerç a la Comunitat València i directora de l’ICEX a València, Cristina Martínez, va inaugurar el seminari.

Al llarg del seminari, organitzat en el marc d’un projecte del Pla Nacional de R+D del Ministeri d’Economia i Competitivitat en col·laboració amb universitats espanyoles i europees, s’han presentat les últimes tendències i estudis internacionals sobre la realitat de la internacionalització de les empreses minoristes.

Entre les claus d’èxit del procés d’internacionalització, destaquen el lideratge d’una marca forta i un concepte empresarial clar i definit

Una marca forta i un concepte empresarial clar, les claus d’èxit
«Es tracta d’un procés complex», ha assenyalat la professora de Comercialització i Investigació de Mercats de la Universitat de València, Marta Frasquet, qui ha destacat que, entre les claus d’èxit del procés d’internacionalització, destaquen el lideratge d’una marca forta i un concepte empresarial clar i definit. A aquests dos factors, la professora Frasquet –que ha participat en la primera taula del seminari al costat del professor de la Universitat de València Alejandro Mollá i el professor John Dawson, de la Universitat d’Edimburg– ha afegit la gestió de la informació del mercat internacional així com la integració dels mètodes d’aprenentatge en la xarxa empresarial com altres qüestions fonamentals per a créixer més enllà de les fronteres nacionals. Per una altra banda, la professora Anna Jonsson, de la Universitat de Gotemburg, va centrar la seua exposició en la forma que l’empresa Ikea comparteix el seu saber fer a l’entrar en nous mercats.

A més, des d’un punt de vista aplicat, s’han exposat les experiències i la visió d’un conjunt d’empreses, espanyoles i internacionals, que estan desenvolupant amb èxit el seu procés d’internacionalització. Ha participat l’empresa anglesa Ted Baker PLC, dedicada a la venda de roba al detall així com les empreses espanyoles Gandia Blasco, dedicada a espais exteriors, mobles i complements d’exterior, Rebeca Sanver, del sector del calçat i Neck & Neck, dedicada al disseny, producció, distribució i venda de moda infantil, roba nadó i xiquets.