Inici / Notícies
NOTíCIES

Una trobada d’Alumni de la Càtedra exposa com fidelitzar al client 2.0, un client més exigent

Microencuentro redes sociales - Alumni CCE en ADEIT«El repte d’estar en xarxes socials com empresa està en com fidelitzar als nostres clients» segons van plantejar els experts durant l’últim microencontre que es va celebrar en el marc d’Alumni de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València la setmana passada.

Per aconseguir-ho, tant la professora del Departament de Comercialització i Investigació de Mercats de la Universitat de València  i directora del Diploma en Estratègies de Comunicació, Serveis i Vendes en Màrqueting Mòbil, Carla Ruiz, i l’emprenedor expert en xarxes socials, Álvaro Valladares, van coincidir en afirmar que el més important per a fidelitzar al client és conèixer-lo i les xarxes socials són un gran avantatge per a això. Avui dia, el consumidor «es fia més del que diuen altres consumidors que del que diu l’empresa. Ens trobem davant un nou consumidor que opina, decideix i influeix», van explicar els ponents.

D’un client passiu a un client actiu
En aquest sentit, Carla Ruiz va explicar que, en l’actualitat, hem passat d’un client ‘consumer’ a un client ‘prosumer’, un consumidor actiu que dirigeix a les marques. «El 62 per cent d’usuaris en Internet prefereix el que li diuen altres usuaris que el que li diu la pròpia marca d’un producte determinat», va indicar la professora de la Universitat de València . «Les noves tecnologies han transformat les relacions entre els consumidors i les empreses» va subratllar.

Per això, el paper de la marca també ha canviat, com es va explicar durant la trobada. Per a fidelitzar el client en xarxes socials, és necessari desenvolupar contingut d’alt valor, intentar generar un sentiment associat al producte i permetre a l’audiència participar.

A més, com va precisar Álvaro Valladares –community manager de la pàgina de Facebook d’Alumni CCE–, la marca també ha de cercar estratègies per a crear una comunicació bidireccional i cercar la màxima personalització del producte. Per aconseguir-ho, les xarxes socials són grans aliades però, com va indicar Valladares, no cal tractar de vendre més a través de les xarxes, sinó tractar de satisfer millor les necessitats dels nostres clients i, així, poder fidelitzar al client.

Més informació en:
Facebook de Alumni CCE